تحرکات نظامی آمریکا: استقرار ناو هواپیمابر «یو اس اس نیمیتز» در خلیج فارس

0
155

بنا به گزارش شبکه خبری سی ان ان یک مقام وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، شامگاه جمعه 27 نوامبر 2020 اعلام کرد که ناو هواپیمابر یو اس اس نیمیتز همراه با ناو‌های جنگی دیگری به سوی خلیج فارس حرکت کرده است.

این مقام نظامی آمریکایی گفت که ناو هواپیمابر یو اس اس نیمیتز به همراه ناوهای جنگی دیگری به سوی خلیج فارس خواهد رفت تا حمایت نظامی و پوشش هوایی را در پی خروج نیروهای آمریکایی از عراق و افغانستان تا 15 ژانویه آینده فراهم کند.

این مقام آمریکایی گفت که این تحرک نظامی کشورش بنا به فرمان‌های صادره از دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده انجام شده است.

او همچنین توضیح داد که این اقدام آمریکا قبل از انتشار اخباری مبنی بر ترور دانشمند هسته‌ای برجسته رژیم جمهوری اسلامی اتخاذ شده است.

بنا به گزارش «سی ان ان» این تحرکات نیروهای آمریکایی پیام بازدارندگی فزاینده‌ای در برابر رژیم جمهوری اسلامی است.

از سویی سخنگوی سازمان ملل متحد تاکید کرد که آنتونیو گوتیرش دبیرکل این سازمان خواستار خویشتن‌داری و اجتناب از هر گونه اقدامی شد که ممکن است در پی ترور محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای برجسته رژیم جمهوری اسلامی، به تشدید تنش‌ها در منطقه بیانجامد.

غرب از مدت‌ها پیش از این دانشمند هسته‌ای رژیم جمهوری اسلامی را به عنوان مغز متفکر برنامه سلاح هسته‌ای رژیم جمهوری اسلامی مظنون دانسته است.

فرحان حق سخنگوی سازمان ملل گفت:«از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر ترور دانشمند هسته‌ای رژیم جمهوری اسلامی در روز جمعه در نزدیکی تهران، با خبر شدیم». خواهان خویشتن‌داری و ضرورت خودداری از هر گونه رفتاری هستیم که ممکن است به تشدید تنش‌ها در منطقه بیانجامد».

شایان ذکر است ایران جمعه، پیش‌ از این به کشته شدن محسن فخری‌زاده یکی از برجسته‌ترین دانشمندان هسته‌ای این کشور اذعان کرد که او و 6 تن از همراهانش در درگیری مسلحانه‌ای در نزدیکی تهران ترور شدند.

به دنبال آن رژیم جمهوری اسلامی به سرعت تهدید کرد که به عملیات ترور دانشمند هسته‌ای این کشور واکنش نشان خواهد داد.

در این راستا مشاور نظامی علی خامنه‌ای رهبر ایران و همچنین سپاه پاسداران رژیم جمهوری اسلامی تهدید به واکنش کردند و محمد جواد ظریف وزیر خارجه رژیم جمهوری اسلامی نیز از نشانه‌های قوی مبنی بر نقش داشتن اسرائیل در ترور فخری‌زاده سخن به میان آورد.

از سویی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح رژیم جمهوری اسلامی ترور فخری‌‌زاده را ضربه‌ای سخت و سنگین توصیف کرده است.

العربیه نوشت؛ همان‌طور که روزنامه «نیویورک تایمز» جمعه از یک مقام آمریکایی و دو تن دیگر از مقامات اداره اطلاعات آمریکا نقل کرده، اسرائیل در پشت این حمله قرار دارد.