افزایش مرگ و میر ناشی از کرونا در آلمان

0
210

کرونا بسیار خطرناک و کشنده است. این را همه می‌دانند. اما میزان مرگ و میر در ماه‌های اخیر تا چه حد بالا رفته است؟ وبسایت یک شبکه تلویزیونی در باره تغییر آمار جان‌باختگان در آلمان گزارشی منتشر کرد.

وبسایت شبکه آلمانی «ان تی وی» روز جمعه، ۱۹ اردیبهشت (هشتم ماه مه) گزارشی منتشر کرد که بیانگر افزایش مرگ و میر در آلمان بر اثر ویروس سارس‌کوو-۲ است.

در این گزارش آمده است که مرگ و میر در آلمان از پایان ماه مارس تا کنون نسبت به دوره زمانی مشابه در سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ به مراتب بیشتر است.

بر أساس داده‌های اداره فدرال آمار، تعداد افرادی که در هفته سیزدهم سال جاری میلادی (۲۳ تا ۲۹ مارس) بر اثر کووید-۱۹، بیماری ناشی از کرونا، جان باخته‌اند ۱۹ هزار و ۳۸۵ نفر است.

تنها در هفته مشابه در سال ۲۰۱۸ شمار درگذشتگان بیشتر بوده است (۲۰ هزار و ۹۰۶ نفر).

علت آن هم، شیوع یک نوع گریپ خطرناک بود که در طول این سال در مجموع ۲۵ هزار نفر را به کام مرگ کشاند.

شمار جان‌باختگان در هفته‌های ۱۴ (۳۰ مارس تا ۵ آوریل ) و ۱۵ (۶ تا ۱۲ آوریل) نسبت به مدت زمان مشابه در چهار سال گذشته بیشتر بوده است.

آمار مرگ و میر در هفته ۱۵ ، افزایشی ۱۱درصدی نشان می‌دهد.

افزایش مرگ و میر در اکثر کشورها

در گزارش «ان تی وی» تاکید شده است که آمار جان‌باختگان هفته‌های گذشته در اکثر کشورها بالا رفته است.

از آنجا که در این فصل در اکثر نقاط جهان هوا رو به گرمی می‌رود و ویروس‌های گریپ‌زا را تضعیف می‌کند، به طور معمول شمار قربانیان این ویروس‌ها هم کاهش می‌یابد، اما بالابودن آمار مرگ و میر در این زمان نشانه جان‌سختی سارس‌کوو-۲ است.

دویچه وله نوشت؛ آمار مرگ و میر در اتربش، اسپانیا، ایتالیا، بریتانیا، بلژیک، سوید و فرانسه هم به نسبت چشمگیری بالا رفته است.