ادامه فشار دیپلماتیک دائمی بر جمهوری اسلامی

0
128

ووپکه هوکسترا، وزیر امور خارجه هلند در یادداشتی در صفحه لینکدین خود با تبریک سال نو میلادی به مسایل ایران هم اشاره کرد. او نوشت: «اعدام‌های وحشتناک و خشونت، مرا عمیقا تحت تاثیر قرار می‌دهد. مهاجران ایرانی در هلند نگران سرنوشت دوستان و خانواده‌های خود در ایران هستند… به همین دلیل من اخیرا سفیر جمهوری اسلامی را احضار کرده‌ام و از جمهوری اسلامی خواستم تا به این موضوع پایان دهد. من به تکرار این تماس‌ها ادامه خواهد داد.» آقای هوکسترا بعد هم ادامه داد که جامعه جهانی از جمله هلند «نمی‌تواند و نباید از آنچه در ایران می‌گذرد چشم‌پوشی کند.»

هوکسترا همچنین در نوشته‌اش تاکید کرد که «ما باید هرکاری که می‌توانیم برای کمک به پایان دادن به نقض حقوق بشر انجام دهیم و بنابراین فشار دیپلماتیک دائمی بر رژیم [جمهوری اسلامی] را ادامه خواهیم داد».

یورونیوز نوشت؛ وزیر خارجه هلند نوشته‌اش را اینگونه به پایان رساند: «باید به صحبت کردن ادامه دهیم: برای مهسا امینی، محسن شکاری، مجیدرضا رهنورد و همه کسانی که جرات انتخاب امید و زندگی آزاد را دارند.»

نوربرت روتگن، نماینده و عضو کمیته روابط خارجی پارلمان آلمان از حزب دموکرات‌ مسیحی (CDU) در توییتر خود به این یادداشت وزیر امور خارجه هلند اشاره کرده است.