فارست ویتاکر در نقش مارتین لوتر کینگ جلوی دوربین می‌رود..

0
606

فارست ویتاکر که این اواخر مشغول بازی در نقش یک شخصیت واقعی در فیلم “پیشخدمت” بود، قصد دارد در نقش یک چهره نمادین تاریخی یعنی مارتین لوترکینگ در برابر دوربین ظاهر شود.

به گزارش مهر به نقل از رپ، پل گرین گرس از مدت‌ها پیش قصد داشت فیلم “ممفیس” را بسازد و حداقل از سال 2010 این پروژه را دنبال کرده است. اما وقتی استودیو یونیورسال از سرمایه‌گذاری برای این فیلم خودداری کرد این کارگردان به ساختن فیلمی درباره دزدان دریایی سومالی با عنوان “کاپیتان فیلیپس” مشغول شد.

در اواخر 2012 گرین گرس و اسکات رودین با امضای قرارداد جدیدی تصمیم گرفتند تا فیلم “ممفیس” را به صورت مستقل بسازند. مارتین لوتر کینگ جونیور(۱۵ ژانویه ۱۹۲۹ – ۴ آوریل ۱۹۶۸) رهبر سیاهپوست جنبش حقوق مدنی ایالات متحده آمریکا بوده است.

فیلمنامه گرین گرس به تصویر جزییات ترور مارتین لوتر کینگ در روز 4 آوریل 1968 می پردازد؛ روزی که او وارد ممفیس شد تا از راهپیمایی کارگران اعتصابی حمایت کند. اما این فیلم همچنین قرار است ماجرای مردی را که به او شلیک کرد نیز دنبال کند.

022013-celeb-out-forest-whitaker

این فیلم تصویرگر چهره مردمی کینگ حتی زمانی که به یک قهرمان تبدیل شده بود نیز هست.

با گفتگوی جدی کارگردان با فارست ویتاکر برای ایفای این نقش، به نظر می رسد این فیلم به مراحل ساخت نزدیک شود.

ویتاکر که به زودی در نقش “پیشخدمت” به بیان رازهای درونی کاخ سفید در دوره هشت رییس جمهور می‌پردازد، با فیلم “زولو” در کنار اورلاندو بلوم در مراسم اختتامیه شصت و ششمین دوره جشنواره فیلم کن دیده شد. این فیلم فرانسوی را ژروم سال کارگردانی کرده بود.

پل گرین گرس نیز فیلم “کاپیتان فیلیپس” را با بازی تام هنکس جلوی دوربین برد. این فیلم هنوز اکران نشده است.

فارست استیون ویتاکر (زاده ۱۵ ژوئیه ۱۹۶۱) بازیگر، کارگردان و تهیه‌کننده آمریکایی و برنده جوایز اسکار، گلدن گلوب، امی و جشنواره کن است.

وی به خاطر ایفای نقش دیکتاتور اوگاندایی، ایدی امین، در فیلم آخرین پادشاه اسکاتلند در سال ۲۰۰۶ جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را به دست آورد. وی چهارمین بازیگر مرد سیاه‌پوست بعد از سیدنی پواتیه، دنزل واشنگتن و جیمی فاکس است که به این جایزه دست پیدا می‌کند.