ارتش آمریکا به دنبال ساخت زره مرد آهنین

0
773

ارتش آمریکا قصد دارد زره ضد گلوله‌ای مانند زره مرد آهنین بسازد تا از آسیب‌های مغزی جلوگیری کند و به سربازان قدرت ابرانسانی بدهد.

ارتش آمریکا به دنبال دانشمندان نوآوری است که با الهام از نانو زره‌ مرد آهنین، زره نانویی که به دلیل بافت بسیار فشرده‌اش گلوله درونش نفوذ نمی‌کند، بتواند نمونه اولیه لباس جنگی برای سربازان طراحی کنند و بسازند.

وزرات دفاع آمریکا در ماه دسامبر طی بیانیه‌ای از تمامی کمپانی‌ها، دانشگاه‎ها، سازمان‌های دولتی و افراد علاقه‌مند دعوت کرد تا ابر زره مخصوصی برای ارتش توسعه دهند.

این زره باید شامل پوشش محافظ خارجی باشد که حرکات انسان را محدود نکند و مانع از کار ماشین‌های اجرایی نشود.

این زره «تالوس»، زره عملیاتی سبک تهاجمی، نام دارد که به کاربر قدرت‌های ابرانسانی می‌بخشد از جمله دید در تاریکی، قدرت ابرانسانی و انحراف گلوله.

این ایده در سال 2013 مطرح شد اما سال گذشته مشخص شد که ارتش در حال آزمایش پوشش محافظ خارجی است که به سربازان قدرت‌های ابرانسانی می‌دهد. این پوشش محافظ از هوش مصنوعی استفاده می‌کند تا قدرت حرکتی و انرژی بیشتری را در اختیار سربازان قرار دهد و به آنها اجازه می‌دهد که بارهای سنگین‌تری را حمل کنند.

آزمایش‌های اولیه نشان می‌دهد که این پوشش محافظ خارجی بهره‌‌وری سربازان را 27 برابر افزایش داده است. هنوز مشخص نیست که ارتش آمریکا چه زمانی این پوشش محافظ خارجی را در اختیار همه سربازان می‌گذارد.

میشل فیلدسون، یکی از مدیران قبلی تالوس، در سال 2013 گفت: «گاهی اوقات این پوشش محافظ خارجی را زره مرد آهنین می‌نامیم تا توجه صنعت و دانشگاه‎ها را جلب کنیم».

هدف از ساخت این پوشش محافظ خارجی مجهز کردن نیروهای ویژه و نیروی دریایی به تکنولوژی‌های محافظتی و حرکتی پیشرفته است. مقامات در سال 2013 اعلام کرده بودند که این زره در سال 2018 آزمایش خواهد شد.

وزرات دفاع در آخرین فراخوانی خود، خواستار طرحی شده است که بتواند آسیب‌های مغزی را به حداقل برساند و از سربازان در برابر گلوله و چیزهای دیگر محافظت کند.

به گزارش آنا از DailyMail، هدف نهایی پروژه تالوس تولید نمونه اولیه‌ در سال 2018 است سپس می‌توان این نمونه را در میدان عملیاتی ارزیابی کرد.