یکی از مهاجمان پاریس با داعش بيعت کرده بود

0
165

در ویدئویی که در اینترنت منتشر شده امدی کولیبالی، يكي از تروريست هاي حوادث خونين پاريس، ضمن اعلام وفاداری به داعش، مسئولیت کشته شدن یک افسر پلیس زن را برعهده گرفته است.

این افسر پلیس روز پنج شنبه ۸ ژانویه در شرق پاریس کشته شد و گزارش‌ها حاکی بود که امدی کولیبالی به همراه حیات بومدین، شریک زندگی‌اش در قتل این پلیس زن دست داشته‌اند. امدی کولیبالی، فردی است که در حمله به یک فروشگاه یهودی در شمال شرق پاریس شماری را به گروگان گرفته بود. در این ویدئوی هفت دقیقه‌ای امدی کولیبالی با تفنگی در دست در جلوی نشانه‌ای از گروه دولت اسلامی (داعش) در حالی صحبت است.

او در این ویدئو وفاداری‌اش را نسبت به داعش اعلام می کند. امدی کولیبالی یک روز پس از حمله به دفتر مجله فکاهی شارلی ابدو در پاریس که توسط سعید و شریف کواشی صورت گرفت، با حمله به یک فروشگاه یهودی و به گروگان گرفتن شماری خواستار آزادی این دو برادر شد. اما روز جمعه ۱۰ ژانویه برادران کواشی و امدی کولیبالی در جریان یورش پلیس در دو عملیات جداگانه کشته شدند.

آخرین مظنون به سوریه‌ گریخته است
حیات بومدین، دختری که تا روز شنبه به‌عنوان همدست دوست پسر خود، کولیبالی شناخته می‌شد، در واقع روزها قبل به سوریه نقل مکان کرده‌است. یک مقام ارشد در ترکیه اعلام کرده‌است که بومدین روز دوم ژانویه از استانبول عبور کرده‌است. یک منبع آگاه فرانسوی نیز پیشتر اعلام کرده‌بود که بومدین اوایل ژانویه از طریق ترکیه به خاک سوریه وارد شده‌است.

همزمان آخرین اخبار از پاریس حاکی از آن است که امدی کولیبالی، گروگان‌گیر سوپرمارکت یهودی در پاریس و مظنون به قتل یک مامور پلیس زن در روز پنج‌شنبه هشتم ژانویه، روز پیش از آن و همزمان با حمله برادران کواشی به دفتر مجله شارلی، به یک دونده در پاریس شلیک کرده و او را به سختی مجروح کرده‌است.

یکی از بازپرسان پرونده، امروز یکشنبه در بیانیه‌ای با اعلام این خبر افزود که مقایسه‌ پوکه‌های فشنگ در محل شلیک به دونده با پوکه‌های یافته‌شده در صحنه قتل افسر پلیس زن و نیز سوپرمارکت یهودی نشان داده که همگی از یک سلاح اتوماتیک یکسان متعلق به کولیبالی شلیک شده‌اند.

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان از بهار نیوز؛ روز یکشنبه، همزمان با این تظاهرات، ویدئویی از امدی کولیبالی، مهاجم سوپر مارکت یهودیان منتشر شده‌است. کولیبالی در این ویدئو به بیعت با گروه «دولت اسلامی» (داعش سابق) می‌پردازد و از حمله به مجله شارلی و سوپرمارکت یهودی دفاع می‌کند. او در حالی که اسلحه به دست دارد، رو به دوربین می‌گوید که «آنچه ما انجام می‌دهیم، به خاطر آنچه آنها در حال انجام‌دادن‌اش هستند، مشروع است. نمی‌توانید حمله کنید و انتظار تلافی‌جویی نداشته‌باشید، و حالا هم دارید نقش قربانی را بازی می‌کنید، انگار که اصلاً نمی‌دانید چه خبر است.»

یک گروه اطلاعاتی صحت این ویدئو را تأیید کرده و یک فروشنده سابق مواد مخدر نیز که با کولیبالی آشنا بوده‌است، نزد خبرگزاری آسوشیتدپرس تصدیق کرده که مرد داخل ویدئو واقعاً امدی کولیبالی است. به‌علاوه، این ویدئو طی چندین روز فیلم‌برداری و سپس ادیت و آماده شده‌ و کولیبالی در این ویدئو از نماهای متفاوت و با لباس‌های گوناگون دیده‌ می‌شود.

او در جایی از این ویدئو می‌گوید که فردا به شارلی ابدو حمله خواهد شد و خود او نیز با برادران کواشی برای انجام حملات دیگری هماهنگ کرده ‌است. او که در بخشی از ویدئو به عربی «دست‌و‌پاشکسته» نیز سخن می‌گوید، همان جملات مشخص مربوط به بیعت با گروه «داعش» را بر زبان می‌آورد و از دیگران نیز می‌خواهد تا به بیعت با این گروه بپردازند و حملات مشابهی را سازمان دهند.