6000 سال در عمق تاریخ در گلباف

0
244

روستای کشیت از توابع بخش گلباف در استان کرمان است که قدمت به شش هزار سال قبل می‌رسد. کشیت یکی از روستاهای جنوبی شهرستان کرمان است که فاصله هوایی آن با شهر گلباف حدود 40 کیلومتر است.

این روستا دارای جاذبه‌های گردشگری بسیاری است که باعث جذب توریستها و گردشگران داخلی(تهران، شیراز، اصفهان، خراسان، یزد، هرمزگان و …) و خارجی زیادی شده است.

قلعه تاریخی 6000 ساله این روستا که به ماقبل دوره سلجوقیان مربوط است توجه تاریخ شناسان را به خود جلب کرده و آنها را به سمت خود می‌کشاند. این قلعه افسانه‌های شنیدنی زیادی دارد که مردم این روستا نسل به نسل برای یکدیگر بیان کرده‌اند.

مردم این روستا بر این باورند که در گذشته سنگی بزرگ از اسمان بر میان این قلعه افتاده که هنوز باقی است. این سنگ آنقدر بزرگ است که از درب‌های ورودی قلعه به هیچ عنوان قابل عبور نیست و کمی اثبات این عقیده را قوی تر می‌کند.

آبشار دیدنی کشیت یک منظره بسیار زیبا دارد که بعضی از گردشگران تاکنون چندین بار برای مشاهده آن به این روستا سفر کرده‌اند.

دهیار روستای کشیت بخش گلباف اعلام کرد: تا کنون خبرگزاری‌های زیادی از این روستا خبر تهیه کرده‌اند و این روستای تاریخی که هنوز از حالت سنتی خود بیرون نیامده را به گردشگران معرفی کرده‌اند.

قادری گفت؛ منطقه کویر، از سایت‌های خبری و گردشگری درخواست کرد که نام آبشار، قلعه، کلوت‌ها، بقعه‌های تاریخی و دره دیدنی روستای کشیت بخش گلباف را با روستاهای دیگر بخش‌ها اشتباه ننویسند.

وی ادامه داد: روستای کشیت در دهستان کشیت بخش گلباف یکی از جاذبه‌های بزرگ گردشگری استان و شهرستان کرمان است که خبرنگاران برای انتشار خبر از جاذبه‌های گردشگری این روستا به ما مراجعه و اطلاعاتی دریافت می‌نمایند، ولی بعد از انتشار خبر متوجه می‌شویم که روستای کشیت را یا از توابع قلعه گنج یا جیرفت و یا شهداد می‌نویسند. دو روستای دیگر در استان کرمان با کشیت بخش گلباف تشابه اسمی دارند ولی قلعه و آبشار مشهور مربوط به این روستاست.

قادری گفت: در بعضی از موارد مشاهده شده که نام این روستا را از توابع بخش شهداد نوشته‌اند که این مسأله به هیچ عنوان درست نیست و در چندین سال پیش بخش گلباف از بخش شهداد جدا شده و دو بخش مجزا هستند.

وی افزود: امیدواریم که خبرنگاران در انتشار اخبار به این مسأله توجه بیشتری داشته باشند.

به گزارش ایسنا؛ وی متذکر شد که این روستا از اول پاییز تا آخر بهار دارای آب و هوای مساعدی است و گردشگران می‌توانند در این فصول به راحتی از جاذبه‌های گردشگری روستای کشیت بازدید کنند.