‌بامبوی لاهیجان جهانی می‌شود ‌

0
351

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت‌: محصولات بامبوی لاهیجان با قابلیت و کیفیتی بی نظیر جهانی می‌شود.

شاه محمدی  در حاشیه برگزاری اولین جشنواره بامبو با ابراز خرسندی از برگزاری جشنواره‌ بامبو به پیشینه این گیاه اشاره کرد و گفت: بامبو به عنوان گیاهی خودرو و بومی شهرستان لاهیجان بیش از صد سال در استان مورد استقبال هنرمندان خوش ذوق قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه صنایع دستی، صنعتی پست مدرن است، افزود: بامبو به عنوان گیاهی که به صورت طبیعی از زمین می‌روید و تاکنون خواص و کیفیت آن بر کاوشگران این عرصه به اثبات رسیده است، می‌تواند به عنوان صنعتی پاک و همسو با طبیعت مورد توجه قرار گیرد.

 این مقام مسئول بامبو بافی را ثمره ذهن خلاق هنرمندان گیلان دانست و ادامه داد: هنرمندان گیلانی به ویژه هنرمندان شهرستان لاهیجان توانسته‌اند با هنرنمایی و ابتکار عمل محصولات بامبو را به جهان معرفی نمایند.

وی اظهار کرد: هم اکنون 80 نفر با درآمد سالانه بیش از 100 میلیون تومان در صنعت بامبو فعالیت می‌کنند که توسعه و رونق این صنعت در شهرستان لاهیجان می‌تواند برند بامبو را در گیلان ممتاز نماید.

شاه محمدی برگزاری جشنواره بامبو را گامی در جهت معرفی بامبو به عموم دانست و خاطرنشان کرد: تعدد گونه‌های بامبو و موارد استفاده از آن باید از طریق تبلیغات معرفی می‌شود.

معاون صنایع دستی ابراز امیدواری کرد در سال‌های آتی بتوانیم جهانی شدن بامبو را جشن بگیریم.

به گزارش ایسنا، روز گذشته اولین جشنواره بامبو با حضور مسئولین استانی، هنرمندان استان و دانشجویان علاقمند به هنرهای سنتی و صنایع دستی در دانشگاه لاهیجان برگزار شد.