​​​​​​​گزارشگر آلمانی: روزنامه‌نگاران خارجی حق نزدیک‌شدن به تظاهرات را ندارند

0
233

ناتالی امیری، گزارشگر شبکه اول تلویزیون سراسری آلمان (ARD) در تهران می‌گوید که او و دیگر خبرنگاران خارجی با تضییقات وسیعی برای خبررسانی مواجه هستند و حق نزدیک شدن به مرکز شهر و تجمع‌های اعتراضی را ندارد.

 ناتالی امیری، گزارشگر شبکه اول تلویزیون سراسری آلمان (ARD) در تهران در جواب همکارش در باره تظاهرات و جنبش اعتراضی موجود در تهران می‌گوید صدها نفر عصر روز دوشنبه ۱ ژانویه در پایتخت ایران در خیابان‌های اطراف دانشگاه تجمع کرده‌اند.

او در ادامه می‌گوید ماموران امنیتی به او و دیگر خبرنگاران خارجی اجازه نزدیک شدن به محل تظاهرات و فیلم‌برداری از آن را نمی‌دهند و او باید اطلاعات خود را از ویدیوهایی به دست آورد که دیگران از محل تهیه کرده‌اند، یا در شبکه‌های اجتماعی موجود است.

گزارشگر تلویزیون سراسری آلمان می‌گوید ماموران امنیتی حضور گسترده‌ای در شهر دارند. آنها به معترضان حمله می‌کنند و به دنبال‌شان از یک سوی خیابان به سوی دیگر می‌روند. ماموران با خودروهای آب‌پاش و گاز اشک‌آور سعی در متفرق کردن تظاهرکنندگان دارند.

امیری می‌گوید به همین علت برای معترضان بسیار دشوار است که یکپارچگی خود را حفظ کرده و شعارهای اعتراضی خود را به گوش مسئولان برسانند.

اعتراض‌ها در دیگر شهرهای ایران

ناتالی امیری در باره اعتراض‌ها در شهرهای دیگر ایران می‌گوید شیوه اعتراضی در دیگر شهرهای ایران جدید است. این اعتراض‌ها در بیش از ۵۰ شهر در جریان است و همین امر مسئولان دولتی را نگران کرده است.

او می‌گوید در شهرهای ایران شمار ماموران انتظامی کم است و شهروندان بیشتر از تهران یکدیگر را می‌شناسند و به این ترتیب این امکان برای ماموران وجود ندارد که با بی‌رحمی ماموران تهرانی مثلا همسایه خود را که می‌شناسد مورد حمله قرار دهند.

به گزارش دویچه وله؛ همچنین در شهرستان‌های ایران خشم مردم در ارتباط با فساد دولتی بیشتر از تهران است ، زیرا شهروندان شهرستانی در فقر بیشتری نسبت به شهروندان تهرانی به سر می‌برند.