۹۰ همیشه جنجالی..

0
166

سومین برنامه ۹۰ در لیگ ۹۲ از ساعت ده و چهل دقیقه آغاز شد؛ این برنامه‌ به مانند همیشه، دوشنبه شب‌ از شبکه سه پخش شد و در ادامه به بررسی بازی‌های هفته های سوم و چهارم لیگ برتر و حاشیه آن پرداخت.

 در آغاز برنامه، آیتم 90 درجه پخش شد و قرعه کشی هفته دوم انجام گرفت ، ضمنا مجری برنامه 90 به احترام قهرمانی تیم ملی بسکتبال ایران برنامه این هفته را به این ملی پوشان تقدیم کرد.

در این باره خداداد افشاریان، کار‌شناس داوری و ‌ابراهیم صادقی، بازیکن سایپا، مهمانان این هفته برنامه نود بودند.

افشاریان، کار‌شناس داوری اعتقاد داشت که در بازی پرسپولیس و مس یک پنالتی روی سیدصالحی مهاجم پرسپولیس گرفته نشد ، در ضمن در بازی استقلال و صباکار‌شناس داوری بر این باور بود که پنالتی صبا درست نبود . همچنین در دیدار تراکتورسازی و سپاهان یک پنالتی تراکتورسازی نادیده گرفته شد و در ضمن احمدی بازیکن شپاهان باید اخراج می شد .

کنایه شدید فردوسی پور به اعضای هیات فوتبال فارس !

فردوسی پور در صحبت هایی تعجب برانگیز و دور از ادب گفت که:”یک مرد از هیات فوتبال فارس پیدا شود و در این باره توضیح دهد.

عادل فردوسی پور در برنامه امشب نود و پس از پخش گزارشی از نحوه رنگ کردن چمن ورزشگاه حافظیه در حالی که هیچ کدام از اعضای هیات فوتبال استان فارس حاضر به پاسخگویی تلفنی نشدند در صحبت هایی تعجب برانگیز و دور از ادب گفت که:”یک مرد از هیات فوتبال فارس پیدا شود و در این باره توضیح دهد.

در ادامه چند دقیقه بعد مهدی شاه علی مسوول برگزاری مسابقات لیگ برتر استان فارس پشت خط برنامه آمد و اعلام کرد که اصلا نگهداری زمین چمن بر عهده هیات فوتبال فارس نیست و اداره ورزش و جوانان باید پاسخگو باشد

پخش مصاحبه های جنجالی دایی و کریمی !

به گزارش تابناک، عادل با پخش مصاحبه های علی دایی و علی کریمی بر علیه یکدیگر دقایقی از برنامه نود این هفته را به این مورد اختصاص داد.

دایی در صحبتهای خود گفت: من اگر در برنامه نود از حق پرسپولیس دفاع کردم، اگر کسی ادعای پرسپولیسی بودن دارد از این حرف ها ناراحت نمی شود. ما مشکلات زیادی را رد کردیم. بازی اول قرار بود علیه من شعار بدهند؛

وی در ادامه گفت: سوال من این است که دلیل صحبت علیه من روز قبل از بازی چیست؟ او می توانست بعد بازی حرف بزند. ایشان ثبات در حرف هایش ندارد و جوابش را نمی دهم اگر ثبات داشت یک روز خداحافظی نمی کرد که یک روز برگردد. نمی شود صحبتش را جدی گرفت. وظیفه من کمک به پرسپولیس است و تا روزی که باشم این کار را می کنم. همانطور که در تیم های دیگر این کار را کردم. متاسفم برای کسی که خود را اسطوره پرسپولیس می داند و قبل از بازی چنین حرفی را می زند. هر کس باید در مورد تیم خودش حرف بزند. من مسئول تیم خودم هستم.

کریمی نیز در صحبتهای خود گفت: من خودم را پرسپولیسی نمی دانم، در مقابل افرادی که در این تیم زحمت کشیدند، این صحبت هایی که بیان می شود برای عوام فریبی است. اگر صحبتی کردم شخصی و شخصا در مورد علی دایی بوده و نه اسم پرسپولیس و هواداران این تیم. بهتر است مثل دو مرد باهم تسویه حساب کنیم. رو در رو با یکدیگر حساب و کتاب کنیم و این مسئله را به گردن هواداران نیندازیم. بهتر است تمرکزمان را روی تیم خود بگذرایم من به عنوان بازیکن به تراکتورسازی و دایی به عنوان مربی به پرسپولیس فکر کند. به احترام هواداران پرسپولیس چیزی نمی گویم. مردم به من لطف داشتند. تمام تمرکزم را الان روی تراکتورسازی گذاشتم و برای پرسپولیس آرزوی موفقیت می کنم.

کریمی در مورد اینکه آیا اسطوره است اظهار داشت: من یک بازیکن فوتبال هستم اگر مصاحبه ای آوردید که بگویم اسطوره هستم به شما جایزه می دهم. بابت بازی فوتبال پول گرفتم و هیچ منت و ادعایی ندارم. یک روز آمدم، یک روز هم می روم. اگر توانستید یک مصاحبه بگیرید که گفتم اسطوره هستم، هرچه بخواهید می دهم. انشاالله پرسپولیس با حمایت هوادارانش روزهای خوبی داشته باشند و انقدر شجاعت داشته باشیم که مشکلات را به گردن دیگران نیاندازیم.

علی کریمی در مورد اینکه دایی گفته او ثبات ندارد و یک روز خداحافظی کرده و روز دیگر به فوتبال بازگشته است عنوان کرد: فکر نمی کنم این موضوع به کسی ارتباط پیدا کند. به کسی مربوط نیست که او موضع گیری می کند این ها بهانه است. اگر حرف داریم چیز درست حسابی بگوییم که مردم لذت ببرند. مگر کریم باقری از تیم ملی خداحافظی نکرد؟ دایی سرمربی تیم ملی شد مرا دعوت کرد که خداحافظی کردم و به تیم ملی نرفتم، آنها رفتند کریم باقری را آوردند که خداحافظی کرده بود. اگر فردوسی پور عادل باشد، این مصاحبه را نشان می دهد که در آرشیو نود موجود است.

صادقی: استقلال و پرسپولیس خارج از ازادی ۳۰ تا ۴۰ درصد ضعیف ترند

ابراهیم صادقی کاپیتان سایپای البرز، مهمانان این هفته برنامه نود گفت:سایپا باید در کرج مستقر باشد و تیم های سایپای نوجوانان، جوانان و امید از بازیکنان کرجی تغذیه شوند و بعد بازیکنان وارد تیم بزرگ سالان شده تا بعد از یک برنامه ریزی 10 ساله حضور باشگاه سایپا در داخل کرج، می توانیم شاهد یک استادیوم پراز تماشاچی هوادار سایپا باشیم.

کاپیتان تیم سایپا در خصوص اینکه اگر بازی در زمین تیم مقابل انجام می شد هم با برد تیم سایپا روبرو بودید یا نه اظهار داشت: این نکته قابل ذکر است که اگر تیم استقلال یا پرسپولیس خارج از استادیوم ازادی بازی کنند ۳۰ تا ۴۰ درصد ضعیف تر می شوند و همیشه اینطور بوده وقتی تیمی در شهر خودش میزبان است در بیشتر مواقع از تیم روبرو سر تر بوده ونتیجه قابل قبولی را برای تیم میزبان در بر خواهد داشت.

ابراهیم صادقی درپاسخ به این سوال که دلیل استقبال کم هواداران تیم سایپا در این بازی چه بود، بیان داشت: ۷۰درصد از هواداران پرسپولیسی بودند! ما باید قبول کنیم که تیم پرسپولیس دارای یک ریشه چندین و چند ساله هست؛ ولی ما در سایپا کمتر از ۱۰ سال است که بازی می کنیم و این موضوع کاملا طبیعی به نظر می رسد.

کاپیتان تیم سایپا تصریح کرد: تنها مشکلی که وجود دارد این است که سایپا باید در کرج مستقر باشد و تیم های سایپای نوجوانان، جوانان و امید از بازیکنان کرجی تغذیه شوند و بعد بازیکنان وارد تیم بزرگ سالان شده تا بعد از یک برنامه ریزی ۱۰ ساله حضور باشگاه سایپا در داخل کرج، می توانیم شاهد یک استادیوم پراز تماشاچی هوادار سایپا باشیم.

جنجال توپ فوتبال !

در ادامه برنامه وحید جعفری مدیر بخش خاورمیانه شرکت آلشپورت در پاسخ به انتقادات مطرح شده نسبت به محصولات این شرکت گفت: چون هنوز اوایل فصل است باید مدتی بگذرد تا بازیکنان به آنها عادت کنند. آقای دایی که نمایندگی آدیداس در ایران است می تواند 3000 توپ آدیداس به صورت رایگان به تیم های لیگ برتر بدهد و ما که 4500 توپ رایگان در اختیار سازمان لیگ گذاشتیم خودمان را کنار می کشیم.

وی در ادامه گفت: آقای قلعه نویی که خودش از یک مارک تجاری روی کتش استفاده می کند به ما اتهام همکاری با باند مافیا را می زند که این موضوع برای ما جالب است و قطعا آن را پیگیری می کنیم.

دایی: ایشان می گوید این توپ را در لیگ استرالیا تست کردند و به ایران آوردند اما می خواهم بدانم لیگ استرالیا کجای دنیا است؟ من با سند و مدرک صحبت می کنم، ایشام می گوید ما 4500 توپ وارد ایران می کنیم الان سوال من این است شما تا کنون چند توپ وارد ایران کردید؟

جعفری : ما سال گذشته نیز 1000 توپ وارد کردیم اما با جوی که دوستان ایچاد کردند باعث شد از توپ ها استفاده نکنند. ضمن اینکه بهتر است علی دایی به جای فعالیت های اقتصادی به حرفه خودش که مربیگری است بپردازد.

دایی : فعالیت اقتصادی من به کسی مربوط نیست ضمن اینکه همکاران من در بخش اقتصادی این فعالیت ها را زیر نظر دارند و من بیشتر تمرکزم روی مسائل فنی تیم است. حال سوال من این است چطور شما 4500 توپ رایگان به سازمان لیگ دادید اما 1000 توپ را برای فروش وارد کشور کردید؟ مگر چنین چیزی ممکن است؟

جعفری: این مسائل مربوط به فعالیت های اقتصادی شرکت ماست ضمن اینکه ما لباس های تیم خود شما را به صورت رایگان تامین کردیم. چرا مربیان دیگر و بازیکنان تیم های دیگر اعتراض نمی کنند؟ چرا فقط شما و قلعه نویی که خودتان تولیدی دارید انتقاد می کنید؟

دایی: من با اینکه این شرکت دو دست لباس به کادر فنی تیم ما داده است از ابتدا این لباس ها را پوشیدم و به احترام قرارداد باشگاه به آن احترام گذاشتم. ضمکن اینکه من تنها یک فروشگاه آدیداس دارم و نمایندگی این شرکت را ندارم تنها خواسته من این است که از توپهای با کیفیت در فوتبال ما استفاده شود زیرا بیس و پایه فوتبال توپ است.

جعفری: من می خواهم این توپ ها را برای بررسی به فیفا ببرند و اگر مشکل داشت من آنرا جمع می کنم زیرا بازار ایران برای من ضرر است و اگر دوستان ناراحت هستند با کمال میل این توپ ها را جمع می کنم من تنها به خاطر ایران و علاقه ای که به فوتبال و ورزش کشورم دارم این توپ ها را به صورت رایگان در اختیار سازمان لیگ قرار دادم.

فردوسی پور : امروز اعلام کردند که هرکسی که در خصوص این توپ ها و کیفیت آن اظهار نظر کند باید در کمیته اخلاقی پاسخگو باشد.

دایی: بله! چون برخی از آقایان حاضر در سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال حامی این قرارداد هستند.