۷ ماه بلاتکلیفی دراویش زندانی؛ تمدید قرار بازداشت برای چهارمین بار

0
297

چهار درویش محبوس در بند «عبرت» زندان عادل آباد شیراز، ۷ ماه است که بدون حکم و به صورت بلاتکلیف در بازداشت به سر می برند، به طوری که اخیرا قرار بازداشت آن‌ها برای چهارمین بار تمدید شده است.

 محسن اسماعیلی٬ ابراهیم بهرامی٬ محمدعلی صادقی و محمدعلی دهقان چهار درویش زندانی ساکن شهرستان کوار که اردیبهشت سال جاری در شهرهای شیراز٬ کوار و شهررضا اصفهان بازداشت شدند بیش از ۷ ماه است که بدون حکم و به صورت بلاتکلیف در بازداشت به سر می برند و همچنان قرار بازداشت موقت ان‌ها بصورت غیرقانونی تمدید می‌شود.

به گفتهٔ یکی از اعضای خانواده این دراویش؛ قاضی پرونده شعبه ۲ دادگاه انقلاب شیراز٬ آقای یزدانیان بعد از برگزاری اولین جلسه دادگاه آن‌ها از پایان روند دادرسی پرونده دارویش زندانی و مشخص شدن وضعیت آن‌ها تا ۷ الی ۱۰ روز آینده خبر داده و اظهار داشت که در حال مطالعه و بررسی بیشتر پرونده اتهامی دراویش است که تاکنون با گذشت یکماه حکم این دراویش هنوز صادر نشده است.

اتهامات منتسب به این چهار درویش زندانی «تشکیل گروه علیه نظام»، «شرکت در تجمعات به قصد براندازی»، «محاربه با خدا» و «حمل سلاح غیر مجاز» عنوان شده است.

گفتنی است قاضی پرونده این زندانیان عقیدتی در جلسه دادگاه روز ۲۰ آبان ماه که بیش از سه ساعت به طول انجامید درباره پایان دادرسی یا ادامه جلسات دادگاه توضیحی نداد.

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان از مجذوبان نور؛در حال حاضر این پنج درویش زندانی در بند زندانیان سیاسی عقیدتی عادل آباد شیراز موسوم به بند «عبرت» محبوس هستند، که از این میان کسری نوری و ابراهیم بهرامی٬ دو درویش بیمار با افزایش وخامت حالشان با ممانعت از انتقال آن‌ها به بیمارستان از درمان بازمانده‌اند؛ گفته می‌شود اعزام این دراویش بیمار به مراکز درمانی منوط به رضایت وزارت اطلاعات استان فارس می‌باشد.