۵ سال مقاومت دراویش اصفهان؛ برگزاری مجلس درویشی زیر باران شدید

0
1143

دراویش اصفهان، مجالس فقری را امسال نیز در سرمای زمستان و در زیر باران بر روی خرابه‌های حسینیه تخریب شده خود، هرچه باشکوه‌تر برگزار می‌کنند.

 مجالس درویشی در شهر اصفهان، پس از ۵ سال که از تخریب حسینیه دراویش در تخت فولاد اصفهان می‌گذرد، همچنان با وجود برودت هوا و بارش باران بر روی خرابه‌های آن محل برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود حسینیه دراویش سلسله نعمت اللهی گنابادی اصفهان، در ۳۰ بهمن ماه ۱۳۸۷ به دست نیروهای امنیتی و لباس شخصی تخریب شد و در یکم اسفند ماه نیز حدود ۴۰۰ نفر نیروهای لباس شخصی و ماموران انتظامی به محل برگزاری مجالس شب‌های جمعه یورش آوردند و دراویش را با گاز اشک آور و باتوم و سلاحهای سرد مورد حمله و ضرب و شتم قرار داده و تعدادی را بازداشت و محاکمه کردند.

لازم به ذکر است که این بنا در زمره آثار ثبت شده ملی نیز محسوب می‌شده و باید اشاره کرد این سومین نخریب شبانه حسینیه‌های دراویش گنابادی است. پیش از این نیز در حسینیه‌های دراویش قم و بروجرد به صورت غیرقانونی تخریب شد.

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان از مجذوبان نور؛پس از آنکه تخریب بنای محل مذکور وقفه‌ای در بگزاری مرتب مجالس توسط دراویش این شهر پدید نیاورد، دو سال بعد یعنی در سال ۸۹ نیز تعدادی کارگر به همراهی و نظارت چند نفر لباس شخصی، سنگ فرشهای زمین محل برگزاری مجالس دراویش گنابادی، واقع در تخت فولاد، در جوار مقبره «درویش ناصرعلی» را نیز تخریب کردند تا برای دومین بار که با خراب کردن، سبب تعطیلی مجالس درویشی اصفهان شوند، اما هم اکنون دراویش این شهر بیش از پنج سال است که در همین مکان و در فضای باز بدون سر پناه و در سرما و گرما، بدون وقفه مجالس درویشی را بر روی زمین خاکی برگزار می‌نمایند.