۴۰ شکایت برای صحنه‌های خشن جیمز باند

0
275

تعداد شکایت‌هایی که سال گذشته میلادی از فیلم جیمز باندی «اسپکتر» به اداره ممیزی صنعت فیلمسازی بریتانیا رسیده، بیش از هر فیلم دیگر بوده است.

 با اينكه اسپكتر براي اكران عمومي از هيأت طبقه‌بندي فيلم بريتانيا درجهA12 دريافت كرد اما اين موضوع مانع رسيدن 40شكايت مربوط به محتواي نامناسب فيلم به هيأت نشد؛ عددي كه در نوع خود بسيار بزرگ اما در مقايسه با گيشه 50ميليون پوندي اسپكتر، تقريبا ناچيز است.

با اين حال، مديران صنعت فيلمسازي بريتانيا معتقدند براي پرهيز از تكرار موارد مشابه، بايد با سختگيري بيشتر نسبت به صحنه‌هاي خشن و تكان‌دهنده ازجمله درآوردن چشم به‌ويژه براي مخاطب نوجوان برخورد كرد.

يكي از صحنه‌هاي مشمئزكننده فيلم جايي است كه كريستوفر والتس بازيگر نقش بلوفلد يك مته كوچك در سر جيمز باند با بازي دانيل كريگ فرومي‌كند. گرچه در اين صحنه خوني ريخته نمي‌شود و اثري هم از زخم و جراحت نيست اما ديدن زجر كشيدن باند به اندازه كافي دردناك و آزاردهنده است.

پس از 40شكايت از اسپكتر، «كينگزمن: سرويس مخفي» با 38شكايت در رده دوم ايستاد. عمده شكايت‌ها از اين فيلم نوجوانانه و جاسوسي به صحنه خشن مبارزه در كليسا مربوط مي‌شود.

به گزارش همشهری؛ «مينيون‌ها» هم با داشتن 16شكايت سوم شد. سال گذشته، هيأت طبقه‌بندي فيلم بريتانيا براي 983فيلم مجوز نمايش صادر كرد كه 383فيلم درجه 15گرفتند و درجه321 فيلمA12 (مناسب براي 12سال به بالا) اعلام شد.

baldmove.com