۲۴ عضو مجلس نمایندگان آمریکا خواستار اعمال «محدودیت‌های قوی‌تر» در مورد جمهوری اسلامی شدند

0
21

۲۴ عضو مجلس نمایندگان آمریکا از هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات با ارسال نامه‌ای از آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده، درخواست کردند دولت از اهرم‌های خود استفاده کرده و توافقی بهتر و جامع‌تر با جمهوری اسلامی را، از جمله در زمینه دسترسی آژانس به تمامی تاسیسات هسته‌ای، دنبال کند.

این نامه توسط مایکل مک‌کال، نماینده جمهوری‌خواه ایالت تگزاس، و جاش گاتهایمر، نماینده جمهوری‌خواه ایالت نیوجرسی، تهیه شده است. ۱۲ نماینده دموکرات و ۱۲ نماینده جمهوری‌خواه این نامه را که روز پنجشنبه ۲۱ اسفند ارسال شد، امضا کردند.

در متن این نامه که در تارنمای کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان منتشر شده، آمده است: «ما باور داریم که [توافق هسته‌ای برجام] به اندازه کافی این اطمینان را که جمهوری اسلامی هیچ‌گاه به سلاح هسته‌ای دست پیدا نخواهد کرد، ایجاد نکرده است.»

امضا کنندگان این نامه افزودند: «بزرگترین حامی حکومتی تروریسم در جهان، باید در مورد غنی‌سازی هسته‌ای و زیرپا گذاشتن صلح و ثبات منطقه، پاسخگو شود.»

 دولت پرزیدنت بایدن از زمان شروع کار خود گفته است اگر جمهوری اسلامی به اجرای تعهدات خود در قابل توافق هسته‌ای موسوم به برجام بازگردد، آمریکا هم به این توافق بازخواهد گشت. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا، واشنگتن را در سال ۲۰۱۸ از برجام خارج کرد و تحریم هایی را که تحت آن توافق برداشته شده بود، دوباره برگرداند.