۲۱ سال حبس تعزیری و خلع لباس برای احمد منتظری

0
262

پيرو پخش فايل صوتى آيت الله منتظرى درباره #اعدامهای_تابستان_۱۳۶۷ پس از احضار و بازجویی های مکرر  احمد منتظرى و نیز تشکیل دادگاه و ارائه دفاعیه، ایشان در تاريخ ١٣٩٥/٩/٧به دادسراى ويژه روحانيت قم احضار و حكم دادگاه به وى ابلاغ گردید.

بر اساس اين حكم آقای احمد منتظری به اتهام اقدام عليه امنيت ملى به تحمل ده سال حبس تعزيرى و به جهت انتشار فايل صوتى داراى طبقه بندى سرى به تحمل ده سال حبس تعزيرى و به اتهام تبليغ عليه نظام به تحمل يك سال حبس تعزيرى جمعاً به تحمل ٢١ سال حبس تعزيرى محكوم شده است.

در ادامه حکم آمده: لكن با توجه به ارزش و حرمت خون برادر شهيدش و با عنايت به سن و سال و وضعيت خاص وى و فقد سابقه محكوميت كيفرى، با احصاء ميانگين حداقل و حداكثر مجازاتها در مقام اجراء فقط ٦ سال از حبسهاى مورد حكم اجراء مي گردد.

و نظر به اينكه مجموع اقدامات متهم خلاف شأن روحانيت تشخيص داده شد، متهم را به خلع لباس روحانيت محكوم مي نمايد؛ و با توجه به انتساب به خانواده شهيد، خلع لباس ايشان به مدت ٣ سال تعليق مي گردد.

به گزارش سایت آیت‌الله منتظری؛ اين حكم تا ٢٠ روز از تاريخ ابلاغ، قابل تجديدنظرخواهى در محاكم دادگاه ويژه روحانيت مي باشد.