۱۳ کارگر پیمانی آب و فاضلاب اهواز اخراج شدند

0
396

 ۱۳ کارگر پیمانی شرکت آب و فاضلاب اهواز به دلیل «عدم نیاز کارفرما به آنان» اخراج شدند.

به گزارش خبرنامه به نقل از ایلنا، ۱۳ کارگری که تحت مسئولیت شرکت پیمانکاری «پرتو داچک» برای شرکت آب و فاضلاب اهواز کار می‌کردند بعد از ۴ سال کار مستمر، اکنون به دلیل عدم نیاز کرفرما اخراج شده‌اند.

یکی از کارگران شاغل در آبفای اهواز درباره آخرین وضعیت همکارانش اخراجی‌اش گفت: کارگران اخراجی هیچ حامی برای دفاع از خود ندارند. هم اکنون این کارگران بدون انجام اقدامی با پذیرفتن شرایط اخراج در حال انجام امور تسویه حساب خود هستند.

او گفت: ۲۸۰ کارگران پیمانی آبفای اهواز با وجود فقدان امنیت شغلی از سوی پیمانکاران، بیش از ۴ ماه است که نتوانسته‌اند مطالبات معوقه خود را از پیمانکاران دریافت کنند.

به گفته وی، از یکسال پیش دستمزد کارگران پیمانی به صورت نامنظم پرداخت می‌شده است و به همین دلیل به طور دقیق نمی‌شود معوقات حقوقی کارگران پیمانی شرکت آبفای اهواز را محاسبه کرد.

این منبع خبری در تشریح وضعیت قرار داد کارگران پیمانی آب وفاضلاب اهواز گفت: حدود ۳۰۰ کارگر پیمانی آبفای اهواز که هم اکنون تعداد آنان به ۲۸۰ نفر رسیده است از یک سال پیش تحت مسئولیت پنج شرکت پیمانکاری «سولار مکانیک»، «اسکله ساز»، «عمران سازان بردیا»، «شباهنگ» و «پرتو داچک» فعالیت می‌کنند. این کارگران در طی این مدت هنوز نتوانسته‌اند معوقات حقوقی خود را که به بیش از ۴ ماه می‌رسد از این پیمانکاران دریافت کنند.

این کارگر که نخواست نامش فاش شود با بیان اینکه از تاریخ ۱۵ بهمن ماه سال ۹۲ تا مهر ماه سال جاری هر ماه ۵۰ درصد ازحقوقمان را دریافت کرده‌ایم، افزود: آخرین حقوقی که دریافت کرده‌ایم نیمی از حقوق آبان ماه بود که چند روز پیش پرداخت شده است.

به گفته وی، شرکت پیمانکاری «پرتو داچک» در حال حاضر به عنوان آخرین پیمانکار آبفای اهوازاست که از مرداد ماه مسئولیت حدود ۲۸۰ کارگر را به عنوان موتورچی و پمپ چی آب در سطح شهر اهواز بر عهده گرفته است.

او گفت: این شرکت نیز بعد از عقد قرار داد با آب وفاضلاب اهواز، با کم کردن ساعتهای اضافه کاری، حقوق کارگران را به حداقل رسانده است. با این شرایط درآمد ماهانه کارگران کفاف معاش خانواده‌های‌شان را نمی‌دهد.

وی در مورد معوقات بیمه‌ای کارگران پیمانکاری آبفای اهواز اظهار داشت: بیمه تامین اجتماعی کارگران نیز از بهمن ماه سال گذشته به صورت نامنظم پرداخت شده است که این وضعیت خانواده‌های کارگری را برای استفاده از بیمه دچار مشکل کرده است و کارگران نگران تاثیر فاصله بیمه‌ای در هنگام بازنشستگی هستند.

این کارگر شرکت آبفای اهواز که به نمایندگی از سایر کارگران سخن می‌گفت با بیان اینکه هیچ نظارتی بر کار پیمانکاران از سوی شرکت آب وفاضلاب اهواز نیست در خاتمه تصریح کرد: پیمانکاران به هر بهانه‌ای سعی دارند حقوق صنفی کارگران را پایمال کنند.