۱۳۰ میلیون دلار برای راه‌اندازی اولین هتل فضایی

0
146

اولین پروژه ایستگاه فضایی تجاری جهان که مانند یک هتل برای گردشگران علاقه‌مند به دیدار فضا عمل خواهد کرد، در دور دوم جمع‌آوری بودجه موفق به جذب ۱۳۰ میلیون دلار شده است و اکنون یک قدم به گردشگری فضایی نزدیک‌تر شده‌ایم.

یکی از بلندپروازترین استارتاپ‌های فضایی موسوم به “اکسیوم اسپیس”(Axiom Space) در دور دوم جذب سرمایه و تأمین اعتبار خود، به تازگی ۱۳۰ میلیون دلار جذب کرده است که نشان دهنده اعتماد سرمایه گذاران به این شرکت است.

ناسا اعلام کرده است که به منظور راه‌اندازی گردشگری فضایی می‌خواهد ماژول‌های ساخته شده توسط شرکت‌هایی نظیر “اکسیوم” را به ایستگاه فضایی بین‌المللی(ISS) اضافه کند.

البته شرکت “اکسیوم” پس از این اتفاق همچنین قصد دارد اولین ایستگاه فضایی کاملاً خصوصی خود را بسازد. این شرکت می‌خواهد از افزودن اولین ماژول تجاری خصوصی به ایستگاه فضایی بین‌المللی به توسعه ایستگاه فضایی اختصاصی خود برای پشتیبانی از گردشگری فضایی، تحقیقات علمی و موارد دیگر برسد.

علاقه‌مندان هم اکنون می‌توانند به اولین پرتاب اختصاصی “اکسیوم” به ایستگاه فضایی بین‌المللی که ژانویه سال آینده با کپسول “دراگون” شرکت “اسپیس‌ایکس” انجام می‌شود، ملحق شوند.

این شرکت همچنین با “تام کروز” بازیگر سرشناس هالیوود در حال همکاری است. پیش از این گفته شده بود که “تام کروز” برای فیلمبرداری یک فیلم سینمایی به ایستگاه فضایی بین‌المللی سفر خواهد کرد.

“اکسیوم” با این بودجه ۱۳۰ میلیون دلاری به عنوان یک واسطه برجسته بین زیرساخت‌های هوافضا و صنعت فضایی و انجام سفرهای مدرن فضایی و در موقعیت منحصر به فردی قرار دارد.

این بودجه ۱۳۰ میلیون دلاری همچنین این شرکت را قادر به استخدام نیروهای متخصص بیشتر و خریداری وسایل بیشتری و تسریع تولید ماژول قابل اتصال به ایستگاه فضایی و همچنین ایستگاه فضایی کاملاً خصوصی خود در آینده می‌کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، این شرکت مستقر در هیوستون آمریکا قصد دارد ماژول‌های خود را تا سال ۲۰۲۴ بر ایستگاه فضایی بین‌المللی نصب کند و تاکنون در مجموع ۱۵۰ میلیون دلار سرمایه جذب کرده است.