۱۰ فیلم پرفروش کمدی جهان در یک سال اخیر

0
209

 اگرچه میزان فروش یک فیلم، همیشه به معنای میزان کیفیت آن نیست، اما می‌تواند تا حدودی اقبال عمومی به یک فیلم را در معرض نمایش قرار دهد.

کمدی بخش جدایی ناپذیری از سینما است و در دهه گذشته نیز شاهد تولید و انتشار آثار کمدی بسیاری بودیم که برخی از این آثار توانستند هم نظر منتقدان را جلب کنند و هم نظر تماشاگران. اگرچه کمدی یک ژانر متفاوت است، اما شاهد استفاده از این سبک در آثار درام، ابرقهرمانی، علمی تخیلی و حتی ترسناک بودیم که شاید در برخی از این آثار عجیب به‌نظر برسد، اما درواقع عنصر شوخی و طنز در هر شخصی وجود دارد و همین موضوع می‌تواند باعث استفاده آن در آثار سینمایی مختلفی نیز شود. در این مقاله قصد داریم تا 10 فیلم پرفروش ژانر کمدی در یک سال گذشته جهان را بر اساس وبسایت the-numbers معرفی کنیم.

سرزمین زامبی‌ها: شلیک نهایی / Zombieland: Double Tap

کارگردان: روبن فلیشر
تاریخ اکران: 18 اکتبر 2019
میزان فروش: 122.8 میلیون دلار
ساخت: ایالات متحده

۱۰ فیلم پرفروش کمدی جهان در یک سال اخیر

«شلیک نهایی»، دنباله‌ای بر فیلم «سرزمین زامبی‌ها» (۲۰۰۹) است و «جسی آیزنبرگ»، «وودی هارلسون»، «اما استون»، «ابیگیل برسلین»، همگی نقش‌های خود در قسمت اول را در اینجا نیز تکرار کرده و «زوئی دویچ»، «رزاریو داوسون» و «لوک ویلسون»، نیز به عنوان بازیگران جدید به گروه اضافه شده‌اند. داستان فیلم، ده سال پس از رویدادهای قسمت نخست رخ می‌دهد، جایی که چهار قهرمان داستان بعد از سفر خود به واشینگتن با مشکلات پیش‌بینی نشده مواجه می‌شوند.

مثل یک رئیس/ Like a Boss

کارگردان: میگوئل آرتتا
تاریخ اکران: 10 ژانویه 2020
میزان فروش: 29،8 میلیون دلار
ساخت: ایالات متحده

۱۰ فیلم پرفروش کمدی جهان در یک سال اخیر

دو دوست با شخصیت های بسیار متفاوت، شرکت زیبایی خود به نام «میا و مل» را اداره می کنند. «میا» (تیفانی هادیش) عملی تر و خلاقانه تر است، در حالی که «مل» (رز بایرن) می خواهد سریع تر به ثروت برسد و زندگی مجللی را برای خود ترتیب دهد. وقتی شرکت آن ها با بدهی مواجه می شود، اوضاع بدتر می شود و آن ها را وادار می کنند تا به «کلر لونا» (سلما هایک)، رئیس یک امپراتوری بزرگ آرایشی و بهداشتی که مقاصد پلیدی دارد، رجوع کنند. این دو باید برای نجات کسب و کار خود، به اختلافاتشان پایان دهند، زیرا با چالش «اثبات» خود به لونا روبرو هستند، اگرچه می دانند که لونا ایده های آن ها را می دزدد.

دلقک های بی عرضه / Impractical Jokers: The Movie

کارگردان: کریس هنچی
تاریخ اکران: 21 فوریه 2020
میزان فروش: 10،7 میلیون دلار
ساخت: ایالات متحده

۱۰ فیلم پرفروش کمدی جهان در یک سال اخیر

در سال 1994، گروهی از چهار دوست نوجوان به نام های «جو»، «سال»، «مور» و «کیو»، با تغییر قیافه به شکل مأموران امنیتی، در کنسرت «پائولا عبدول» حضور پیدا می کنند. اما وقتی جو به روی صحنه می رود و نمایش بسیار ضعیفی را اجرا می کند، به طور تصادفی کنسرت را خراب می کنند. این کار نه تنها باعث شرمساری آن ها می شود بلکه عبدول را عصبانی می کند و او قول می دهد که انتقام خود را از این دلقک ها بگیرد.

25 سال بعد، این گروه به دنبال اجرای یک برنامه تلویزیونی به نام «دلقک های بی عرضه»، به افراد مشهوری تبدیل می شوند. عبدول خود را طرفدار سرسخت برنامه آن ها نشان می دهد و برای همین آن ها را به یک مهمانی در شهر میامی دعوت می کند. این حال اندکی پس از ترک شهر، این گروه متوجه می شود که عبدول به جای چهار بلیط فقط سه بلیط به آنها داده است، به این معنی که یک نفر دیگر قادر به شرکت در مهمانی نخواهد بود.

بازسازی جی و باب ساکت / Jay and Silent Bob Reboot

کارگردان: کوین اسمیت
تاریخ اکران: 15 اکتبر 2019
میزان فروش: 4،7 میلیون دلار
ساخت: ایالات متحده

۱۰ فیلم پرفروش کمدی جهان در یک سال اخیر

داستان فیلم در مورد دو شخصیت محبوب سینمایی، «جی» و «باب ساکت» (جیسون میوز و کوین اسمیت) است بنا به علتی دیگر نمی توانند همانند قبل در نقش های خود ظاهر شوند. مدتی بعد آن ها متوجه می شوند که هالیوود در حال پایان پروژه فیلمی است که بر اساس شخصیت آن ها ساخته شده است. پروژه فیلم تا حد زیادی به پایان رسیده و فقط قرار است تنها یک صحنه در هالیوود، فیلمبرداری شود تا پروژه به طور کامل آماده اکران شود. حالا جی و باب ساکت که تازه از این ماجرا با خبر شده اند، تنها سه روز وقت دارند تا نگذارند این فیلم به پایان برسد.

بر فراز موج هایت بتاز / Ride Your Wave

کارگردان: ماساکی یاسا
تاریخ اکران: 21 ژوئن 2019
میزان فروش: 3.9 میلیون دلار
ساخت: ژاپن

۱۰ فیلم پرفروش کمدی جهان در یک سال اخیر

«هیناکو» دانشجویی است که عاشق موج سواری است و به تازگی به شهری ساحلی نقل مکان کرده است. وقتی به صورت ناگهانی آپارتمانش آتش می گیرد، «میناتو» که یک آتش نشان خوشتیپ است، جانش را نجات می دهد و آن ها خیلی زود عاشق هم می شوند، دقیقا در همان زمانی که به شدت به هم وابسته می شوند، میناتو به دلیل حادثه ای که در دریا برایش اتفاق می افتد می میرد. هیناکو به حدی حالش بد می شود که حتی توانایی نگاه کردن به دریا را هم از دست می دهد، ولی یک روز آهنگ مخصوص به خودشان را می خواند و ناگهان میناتو بین آب ها ظاهر می شود. از آن روز به بعد در هر سطح آب مانندی می توانست میناتو را با خواندن آن آهنگ احضار کند، ولی واقعا آن دو می توانند تا ابد با هم بمانند؟ و دلیل واقعی ظاهر شدن ناگهانی میناتو چه چیزی می تواند باشد؟

طمع / Greed

کارگردان: مایکل وینتربوتوم
تاریخ اکران: 7 سپتامبر 2019
میزان فروش: 1،4 میلیون دلار
ساخت: بریتانیا

۱۰ فیلم پرفروش کمدی جهان در یک سال اخیر

این فیلم داستان یک فرد ثروتمند و میلیاردری به نام «ریچارد مک کریدی» است که تولد 60 سالگی خود را در جزیره یونانی میکونوس می گذراند. شخصیت مک کریدی کاملاً مبتنی بر شخصیت «فلیپ گرین»، رئیس گروه آرکادیا ساخته شده است. این فیلم نگاهی طنزآمیز به زندگی شگفت انگیز طبقه مرفه و ثروتمندان دارد.


ممنون بابت همه چیز / (Thanks for Everything (French: Merci pour tout

کارگردان: لوئیز آرشامبول
تاریخ اکران: 25 دسامبر 2019
میزان فروش: 1،2 میلیون دلار
ساخت: کانادا

۱۰ فیلم پرفروش کمدی جهان در یک سال اخیر

این فیلم داستان دو خواهر به نام های «کریستین» (جولی پررو) و «ماریانه» (مگالی لپین-بلوندو) است که به دنبال مرگ پدرشان دوباره باید در کنار هم باشند تا بنا به وصیت او به سفر جاده ای بروند و خاکستر او را در جزایر مگدالن پراکنده کنند. این فیلم که در 25 دسامبر 2019 در سینماهای کانادا اکران شد، در اولین هفته اکران خود، عنوان پرفروش ترین فیلم ایالت کبک را به خود اختصاص داد.

سوت زن ها / (The Whistlers (Romanian: La Gomera

کارگردان: کورنلیو پورومبوی
تاریخ اکران: 13 سپتامبر 2019
میزان فروش: 802500 دلار
ساخت: رومانی، فرانسه، آلمان

۱۰ فیلم پرفروش کمدی جهان در یک سال اخیر

یک افسر پلیس برای یادگیری زبان «ال سیلبو» به جزیره اسپانیایی «لا گومرا» می آید تا با استفاده از آن، «زوزولت»، یک تاجر بحث برانگیز را که در بخارست دستگیر شده است، را آزاد کند. این زبان که بر اساس سوت کشیدن است، به عنوان زبان رمز مورد استفاده قرار می گیرد تا به نحوی زوزولت را که از مکان 30 میلیون یورو پنهان شده با خبر است، فراری دهد.

چگونه یک دختر درست کنیم / How to Build a Girl

کارگردان: کوکی گیدرویچ
تاریخ اکران: 8 مه 2020
میزان فروش: 55800 دلار
ساخت: ایالات متحده، انگلیس

۱۰ فیلم پرفروش کمدی جهان در یک سال اخیر

این فیلم بر اساس رمانی با همین نام ساخته شده است و داستان نوجوانی به نام «جوهانا موریگان» (بیانی فلدشتین) را روایت می کند. او یک دختر شانزده ساله ی باهوش است که برای فرار از زندگی کسل کننده اش در ولورهمپتون، از خلاقیت خود استفاده کرده و در فانتزی هایش زندگی می کند.

VHYes

کارگردان: جک هنری رابینز
تاریخ اکران: 21 سپتامبر 2019
میزان فروش: 47000 دلار
ساخت: ایالات متحده

۱۰ فیلم پرفروش کمدی جهان در یک سال اخیر

فرارو گزارش داد؛ این کمدی عجیب و غریب داستان بچه ای دوازده ساله به نام رالف را روایت می کند که به صورت اتفاقی ویدئو های خانگی و برنامه های تلویزیونی مورد علاقه اش را روی نوار فیلم عروسی پدر و مادرش ضبط می کند.