۱۰ فرمان اسلامگرایان داعش برای مسیحیان

0
150
  1. گروه دیده بان سوریه متن قرارداد اهل ذمه صادر شده از سوی اسلامگرایان داعش برای مسیحیان شهرک القریتین در حومه شهر حمص منتشر کرد.

    اسلامگرایان داعش در اوایل اوت گذشته شهرک القریتین را به کنترل خود در آورد. گروه دیده بان سوریه به نقل از منابعی که آنها را قابل اعتماد توصیف کرد، افزود: اسلامگرایان داعش پس از مخیر ساختن مسیحیان به انتخاب یکی از سه گزینه پرداخت جزیه، مسلمان شدن و یا ترک شهر، از روحانیون مسیحی القریتین مبالغی دریافت کرد.

    این گروه افزود: اسلامگرایان  داعش همچنین کارت شناسایی شهروندان مسیحی را مصادره کرده است.

    به گزارش العالم،منابع یاد شده گفتند که به احتمال زیاد اکثر اهالی شهرک القریتین پس از گرفتن کارت شناسایی خود آنجا را ترک کنند

    به گفته منابع، عناصر اسلامگرای داعش معبد مارإلیان در شهرک القریتین را 20 اوت گذشته منهدم کردند.

    براساس قرارداد یاد شده، اسلامگرایان  داعش شرایط بسیاری برای مسیحیان وضع کرده است که عبارتند از:

    ” در شهر خود و اطراف آن دیر یا کلیسا و یا صومعه نسازند.”

    ” صلیب و یا مطلبی از کتابهای شان را در معابر عمومی مسلمانان و یا بازارهایشان نشان ندهند و در هنگام نیایش و یا سایر عبادتهای خود از بلندگو استفاده نکنند.”

    ” تلاوت کتابها و صدای ناقوس های خود را به گوش مسلمانان نرسانند و آنها را در داخل کلیساهایشان بنوازند.”

    ” هیچگونه اقدام خصمانه ای علیه داعش مانند پناه دادن به افراد جاسوس و یا افراد تحت تعقیب این گروه مرتکب نشوند و در صورت پی بردن به توطئه علیه مسلمانان، آنان را در جریان امر قرار دهند.”

    ” نسبت به نشان ندادن هیچیک از مراسم عبادی خود پایبند باشند.”

    ” به اسلام و مسلمانان احترام بگذارند و هیچیک از مسائل دینی مسلمانان را زیر سوال نبرند.”

    ” مسیحیان نسبت به پرداخت جزیه برای هر یک از افراد مذکر بالغ خود که مقدار آن چهار دینار طلا برای ثروتمندان شان و دو دینار طلا برای افراد متوسط و یک دینار طلا برای افراد تهیدست است، پایبند باشند. آنها هر سال باید مبلغ یاد شده را در دو نوبت پرداخت کنند.”

    ” آنها حق داشتن اسلحه ندارند.”

    ” با مسلمانان و در بازارهای اسلامی به خرید و فروش خوک و مشروبات الکلی نپردازند و بطور علنی مشروب ننوشند.”

    ” طبق معمول قبرستانهای خاص خود را داشته باشند ” و” نسبت به مقررات وضع شده از سوی دولت اسلامی در خصوص خرید و فروش و یا نپوشیدن لباسهای زننده و نظایر آن پایبند باشند.”