یک کارت پستال سیاه و سفید برای وداع با نلسون ماندلا

0
148

دست نوشته ای از زندانی خالد حردای به مناسبت در گذشت نلسون ماندلا مبارز بزرگ با نژاد پرستی و بی عدالتی که جهت انتشار در اختیار رسانه ها قرار داده شده است.

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان از فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران؛ متن دست نوشته به قرار زیر می باشد:

ما در برابر حکومتهایی که آزادی های مشروع ملتها را نقض کرده اند حتی شمعی رو شن درون تاریکی خرابه های تاریخ و ویرانه های بجا مانده از ستمکاران زمان ایستاده و شعله ور خواهیم ماند . می سوزیم ولی ضمیر تلخ و مجروح انسانهای گم شده در راه ها ، در کوچه های بی جان و بن بستها را روشن خواهیم کرد.

ماندلای عزیز،

نام و یاد تو همچون ستاره های آسمان در مسیر آزادی و عدالت در سرزمینهای تحت ستم جباران و چپاولگران عشق و حقیقت سوزان و هدایت گر خواهد بود. در مبارزه ای که تو و همرزمانت برای برچیدن آپارتاید و معرفی هویت ، کرامت و حقوق انسان ها به یادگار ارث گذاشته ای همچنان در قلبهایمان ستایش خواهیم کرد.

ماندلای عزیز،

این کلمات را از پشت دیوارها و حصارهای شهر جهل و خاموش و گم شده در ضمیر تاریخ ملتی فراموش شده به نام تو نثر و ثبت می نگارم بی شک تو اولین و آخرین انسانی نخواهی بود که برای رسیدن به آزادی و عدالت تجربه تلخ اسارتگاه های بی روح بشر را با تن و جان لمس و احساس کرده ای اما تو همواره نسخه واقعی و اصلی آزادی ، عدالت و مقاومت در برابر ظلم حاکمان مستبد خواهی بود و الهام بخش تمام آزادیخواهان که برای حرکتهای عدالت طلبانه مردم ، مردم ستم کشیده خویش درد و رنجهای بیشمار و زیادی را متحمل شده اند، خواهی بود. یاد و نام تو همچنان در قلب آتشین انسانهای آزادیخواه خواهد تپید و روح شاپرکها و شراره های عشق و انسانیت را تا ابدیت در کلمات ، اندیشه و تفکر بشر زنده و پویا خواهد نگاه داشت . تندیس تو در قلب ملتهای تحت ستم جهان به عنوان نماد مبارزه برای صلح، عشق، آزادی ، انسانیت و عدالت به ثبت رسیده است و من نیز نامت را همواره بر خطوط جاوید و شعله ور تاریخ ملتم که بر حریر خاک مزارع و گندم زارها و سنک فرشهای مقدس خیابانهای شهر نگاشته ام ،ناگاه جا خواهم گذاشت

زندان گوهردشت کرج

خالد حردانی

آذر ۱۳۹۲