یک پلنگ دیگر در حال جدال با مرگ

0
268

یک قلاده پلنگ بالغ که به دلیلی نامعلوم مجروح شده، در فاصله کمی از یک جاده اصلی در منطقه جنگلی دوهزار تنکابن در انتظار اعزام تیم دامپزشکی است.

هم اکنون گروهی به اتفاق آقای دکتر اکرامی دامپزشک اداره کل محیط زیست مازندران به همراه به همراه اسلحه بیهوشی و سایر تجهیزات، از ساری به سمت تنکابن حرکت کرده و تا یک ساعت دیگر به محل مشاهده پلنگ خواهند رسید.

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان از دیده بان محیط زیست؛ هادی منصور کیائی رئیس اداره محیط زیست تنکابن لحظاتی قبل در گفتگوی تلفنی به خبرنگار دیده بان محیط زیست گفت: در حال حاضر که با شما صحبت می کنم پلنگ آسیب دیده در داخل جنگل و به فاصله ۷ الی ۸ متری از ما روی زمین افتاده اما همچنان زنده است.

هادی منصور کیائی افزود: به جهت اینکه حیوان دچار استرس نشده و در تاریکی شب به جنگل پناه نبرد منطقه را از وجود مردم تخلیه کرده و به همراه محیط بانان پلنگ را زیر نظر داریم تا تیم دامپزشکی اعزامی از ساری از راه برسند.

رئیس اداره محیط زیست تنکابن گفت: احتمال اصابت گلوله یا برخورد با خودرو به دلیل فاصله کم پلنگ با جاده وجود دارد اما هنوز نمی توان در این مورد نظر قطعی داد.

پلنگ مجروح تنکابن در ساعت ۱۲٫۳۰ با شلیک تیر بیهوشی توسط دکتر اکرامی بیهوش و مقرر گردید پلنگ جهت درمان به تهران منتقل شود.

ساعتی قبل (ساعت ۱ بامداد) یک خودروی پیکاپ جهت انتقال پلنگ مجروح به پارک پردیسان تهران از تنکابن به سمت تهران حرکت کرده است.

دلیل آسیب دیدگی این پلنگ که جنسیت آن نر بوده و بالغ می باشد، هنوز مشخص نیست اما جراحتی قدیمی در ناحیه پنجه دست چپ پلنگ وجود دارد که نشان از گرفتار شدن حیوان در تله های کشاورزان دارد.