یک هشتگ در توئیتر ترند اول جهانی شد

0
320

پس از اعلام خبر تأیید حکم اعدام امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی، سه متهم اعتراضات آبان در دیوان عالی کشور، توسط سخنگوی قوه قضاییه موجی بی‌سابقه در اعتراض با آن در شبکه‌های اجتماعی با استفاده از هشتگ “#اعدام_نکنید” شکل گرفت که تا ظهر روز ۲۵ تیر حدود ۶ میلیارد بار دیده شده و بیش از ۵میلیون بار توئیت شد.این هشتگ را اولین بار روز شنبه ۲۱ تیر کاربری با نام «آکواریوس» استفاده کرد، ولی پس از تأیید رسمی حکم اعدام در روز ۲۴ تیرماه، کاربری به نام «نقطه» از آن به عنوان فراخوان یک کمپین استفاده کرد.
به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان، در عین حال، خبرگزاری فارس عصر دیروز در گزارشی نوشت، برخی شنیده‌ها حاکی از آن است که به دستور رئیس قوه قضاییه، برای سه مجرم محکوم به اعدام حوادث آبان‌ ماه، اعاده دادرسی صادر شده است.بدین ترتیب برای این سه مجرم اعاده دادرسی صورت خواهد گرفت و عملا اجرای حکم برای آن‌ها متوقف شده است.
این در حالی است که مهدی کشت دار مدیرعامل خبرگزاری قوه قضاییه با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود این خبر را تکذیب کرد.مهدی کشت دار در صفحه شخصی خود نوشت: خبری که یکی از خبرگزاری‌ها مبنی بر دستور رئیسی برای اعاده دادرسی سه متهم اعدامی حوادث آبان ماه منتشر کرده است «صحت ندارد».

اما مرکز رسانه قوه قضاییه ضمن تکذیب صدور دستور اعاده دادرسی سه محکوم اعدامی حوادث آبان ماه، اعلام کرد: تاکنون درخواستی از جانب وکلا واصل نشده است.

در پی انتشار خبری در یکی از خبرگزاری‌ها مبنی بر صدور دستور اعاده دادرسی سه محکوم اعدامی حوادث آبان ماه، مرکز رسانه قوه قضاییه ضمن تکذیب این خبر اعلام کرد همچنانکه روز گذشته سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری اعلام کرد «ممکن است در فرایند قانونی اجرای احکام، دادرسی‌های فوق‌العاده مانند اعمال ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری چه در این پرونده و چه در سایر پرونده‌ها نتیجه پرونده را توأم با تغییر کند». بنابراین در این پرونده نیز در صورت وصول درخواست، قوه قضاییه طبق روال قانونی به آن رسیدگی خواهد کرد، اما تاکنون درخواستی از جانب وکلای محکومین واصل نشده است.
پس از ایجاد موجی که در نتیجه هشتگ ‏«#اعدام_نکنید» ‏که به «ترند جهانی» تبدیل شد خبرگزاری فارس در گزارشی مفصل از باندی به نام امیر آلمانی نوشت که لیدر این اغتشاشگران بودند. در نهایت باید دید آیا دستگاه قضایی حکم دیگری در خصوص این سه نفر در نظر می گیرد یا اعدام مجازات نهایی انها خواهد بود.