یک نماینده مجلس آمریکا خواستار بمباران گسترده اتمی جمهوری اسلامی شد

0
157

دانکن هانتر، نماینده جمهوریخواه از ایالت کالیفرنیا و عضو کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه گفت که آمریکا در صورت حمله به ایران باید از سلاحهای اتمی استفاده کند.

به گزارش شبکه خبری “واشنگتن فری بیم”، هانتر در یک گفتگوی تلویزیونی در روز چهارشنبه  گفت: ” بسیاری از این فکر پشتیبانی میکنند که ما باید جلوی دستیابی جمهوری اسلامی به قابلیت های اتمی را بگیریم. من فکر میکنم که این کار اجتناب ناپذیر باشد. در صورت حمله به ایران، باید از سلاحهای اتمی استفاده شود تا آنها را دو سه دهه به عقب ببرد. این کار را باید با عملیات گسترده بمباران هوایی انجام داد.”

وقتی از هانتر سوال شد آیا بنظر او این حتمی است، او گفت: “من مطمئنم اگرچه امیدوارم نشود.”

هانتر گفت که این عملیاتی “پردامنه ” است و “میلیاردها دلار” خرج خواهد داشت، اما به جنگ زمینی ارجحیت دارد.

“جنگ های عراق و افغانستان نشان داد که حمله زمینی آمریکا نتوانسته به تشکیل دولتهای مسئولی در این کشورها بیانجامد”.

هانتر پشتیبانی خود را از دور تازه تحریمهای جمهوری اسلامی اعلام کرد، اقدامی که هر دو حزب مجلس نمایندگان و مجلس سنای آمریکا از آن حمایت میکنند.

او از دولت اوباما بخاطر رد تحریمهای جدید انتقاد کرد، و گفت کاخ سفید و وزارت امور خارجه آمریکا “آنقدر علاقه دارند که بگویند (در رابطه با جمهوری اسلامی) کاری کرده اند، که چشمشان را به روی واقعیت بسته اند.”

به گزارش العربیه؛ قدرتهای جهانی نگران برنامه اتمی جمهوری اسلامی هستند که پوششی برای دستیابی این کشور به سلاحهای اتمی باشد، ادعایی که جمهوری اسلامی همواره آنرا تکذیب کرده است.