یک موفقیت بزرگ دیگر برای «استاد بزرگ»

0
429

فیلم «استاد بزرگ» موفق به کسب 12 جایزه از جشنواره فیلم هنگ کنگ شد.

وونگ کار وای کارگردان این فیلم علاوه بر کسب جایزه بهترین کارگردان از جشنواره فیلم هنگ کنگ، شاهد اهدای جایزه بهترین بازیگر زن برای ژانگ زییی و بهترین بازیگر مرد مکمل برای ژانگ جین بود.

این سومین جایزه بهترین کارگردانی است که وونگ از جشنواره فیلم هنگ کنگ دریافت می کند و او پیش از این برای «روزهای وحشی بودن» در سال 1990 و «قطار چانگ کینگ» در سال 1994 نیز جایزه بهترین کارگردان این جشنواره را از آن خود کرده بود.

وی در مراسم دریافت جایزه‌اش گفت سال 1994 را که آخرین بار حضورم در این جشنواره بود به خاطر می آورم و اکنون از آن زمان بیست سال گذشته است.

وونگ کار وای کارگردان، نویسنده و تهیه کننده هنگ کنگی به خاطر سبک منحصربه‌فرد و پراحساسش شهرتی جهانی دارد. به طور معمول فیلم‌های وونگ کار وای داستان عاشقانه قهرمان داستان است که به صورتی عجیب، ناتمام و پیچیده بیان می‌شود. حتی در بعضی از فیلم‌هایش مانند ۲۰۴۶ او خط زمانی داستان را هم در هم می‌شکند. قهرمان‌ها و شخصیت‌های فیلم‌های او معمولاً عاشق و تنها با شخصیتی بسیار خاص هستند.

ژانگ که به عنوان بهترین بازیگر زن انتخاب شده برای این فیلم پیش از این جوایز فیلم آسیا، اسب طلایی و جایزه حلقه منتقدان فیلم هنگ کنگ را نیز برده است. او در این فیلم در نقش گانگ ار ظاهر شده که میراث‌دار صنایع جنگی سلسله‌ای در شمال چین است.

فیلم «استاد بزرگ» جوایز دیگری نیز دریافت کرد که جایزه بهترین فیلمبرداری، بهترین تدوین، بهترین صداگذاری، بهترین فیلمنامه غیراقتباسی، بهترین طراحی رزمی، طراحی لباس و کارگردانی هنری نیز از جمله آنها بود.

در این مراسم نیک چیونگ جایزه بهترین بازیگر مرد را برای درامی با عنوان «شکست ناپذیر» برد. او پیش از این یک بار دیگر این جایزه را در سال 2008 برای «صیاد هیولا» برده بود.

به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، جایزه بهترین بازیگر زن نقش مکمل نیز به کارا وای برای بازی در فیلم اول جونو ماک با عنوان «مارتیس خشن» رسید.

این سی و سومین دور برگزاری جشنواره فیلم هنگ کنگ بود.