یک مقام ارشد شرکت آمریکایی جنرال الکتریک به ایران سفر کرد

0
151

رسانه های غربی گزارش داده اند که در پی اجرای توافق اتمی قدرت های جهانی با ایران و کاهش تحریم ها علیه این کشور، مدیرعامل بخش نفت و گاز شرکت جنرال الکتریک به ایران سفر کرد.

روزنامه وال استریت ژورنال بار اول این خبر را منتشر کرد.

یک سخنگوی جنرال الکتریک به خبرگزاری رویترز گفته است جنرال الکتریک در حال بررسی فرصت های تجاری در ایران است و “لورنزو سیمنولی” مدیر بخش نفت و گاز این شرکت، اخیرا به ایران رفته بود.

ایران خواهان افزایش تولید نفت خود شده است و اخیرا نیز با طرح مورد توافق عربستان، روسیه، قطر و ونزوئلا برای حفظ سطح تولید نفت کشورهای نفت خیز در میزان فعلی، مخالفت کرد. ایران می گوید می خواهد سهمی را که در پی تحریم ها در بازار جهانی نفت از دست داد، بار دیگر بدست آورد.

سفر مدیرعامل بخش نفت و گاز شرکت آمریکایی جنرال الکتریک به ایران، سفر عالی ترین مقام یک شرکت آمریکایی در هفته های اخیر به ایران است که در خبرگزاری ها و روزنامه های غربی منتشر می شود.

سخنگوی جنرال الکتریک گفته است که همگام با کاهش تحریم ها علیه ایران، این شرکت نیز فرصت های احتمالی تجاری در ایران را بررسی می کند و این کار را کاملا همراه با رعایت قوانین آمریکا در مورد تحریم های ایران انجام می دهد.

به گزارش صدای آمریکا؛ با اینکه بسیاری از تحریم های اتمی علیه ایران کاهش یافته، اما آمریکا هنوز تحریم های زیادی را از جمله در حوزه های حقوق بشر، موشک های بالیستیک و تروریسم علیه ایران حفظ کرده است که شرکت های آمریکایی را از سرمایه گذاری مستقیم در ایران منع می کند.

خبرگزاری رویترز نوشته است همکاری با ایران می‌تواند تا حدی اثرات مخرب کاهش بهای نفت را که به جنرال الکتریک لطمه زده کاهش دهد. برخی از شرکت های آمریکایی می توانند در برخی از زمینه ها از طریق زیرمجموعه های خارجی خود در ایران سرمایه گذاری کنند.