یک مقام آمریکایی: شرکت ها تا نوامبر برای قطع خرید نفت از جمهوری اسلامی وقت دارند

0
160

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا به خبرنگاران در روز سه شنبه گفت شرکت هایی که نفت خام جمهوری اسلامی را می خرند تا آغاز ماه نوامبر فرصت دارند که به این خریدها پایان دهند.

به گفته این این مقام ارشد در غیر اینصورت، شرکت هایی که نفت خام جمهوری اسلامی را وارد می کنند با تحریم های شدید آمریکا روبرو خواهند شد.

این مقام گفته است که وزارت خارجه آمریکا این پیام را به دیپلمات های اروپایی در مذاکرات اخیر منتقل کرده است.

به گفته استیو هرمن، خبرنگار صدای آمریکا، کاخ سفید از همه متحدان خواسته است تا ۴ نوامبر واردات نفت از جمهوری اسلامی را قطع کنند.

دولت دونالد ترامپ هنوز با هند، چین، و ترکیه که خریداران عمده نفت جمهوری اسلامی هستند گفتگویی درباره اتمام واردات نفت از جمهوری اسلامی نداشته است؛ اما به گفته این مقام ارشد آمریکایی، ایالات متحده قصد دارد این کشورها را برای قطع واردات نفت از جمهوری اسلامی با توسل به تهدید اعمال تحریم ها، تحت فشار بگذارد.

سی ان بی سی می گوید با اعلام این خبر، قیمت نفت نیز در بازار افزایش یافت. تحریم ها علیه فروش نفت جمهوری اسلامی با حصول توافق هسته ای میان جمهوری اسلامی و قدرت های جهانی برداشته شد اما پس از آنکه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا گفت واشنگتن از برجام خارج می شود، تحریم های نفتی باز می گردد.

به گزارش صدای آمریکا به نقل از سی ان بی سی، رهبران آلمان، فرانسه و بریتانیا گفته اند مصمم هستند که برجام را حفظ کنند. اما مشخص نیست با اجرای کامل دوباره تحریم های آمریکا علیه جمهوری اسلامی، این امر چگونه ممکن است صورت بگیرد.