یکی از دختران انقلاب به دو سال حبس تعلیقی محکوم شد

0
152

یکی از متهمان پرونده موسوم به «دختران خیابان انقلاب» که در ورودی دادگاه انقلاب با ماموران درگیر شده بود، به دو سال حبس تعلیقی و 50 هزار تومان جزای نقدی محکوم شد.

محمدحسین آقاسی وکیل مدافع لیلا میرغفاری روز چهارشنبه  اظهار داشت: موکلم پرونده‌ای در دادگاه انقلاب داشت که خرداد امسال موقع ورود به دادگاه با وجود اینکه مانتور و شلوار جین بر تن داشته، از او می‌خواهند چادر سر کند. 

این وکیل دادگستری اضافه کرد: موکلم نمی‌پذیرد و می‌گوید حجابش خوب است و نهایتاً به او چادر می‌دهند و او نیز با ماموران درگیر و به یگان حفاظت دادگاه منتقل می‌‌شود.

آقاسی ادامه داد: نهایتاً به خاطر اظهارات موکلم، برای او پرونده‌‌ای به اتهام اتهام اهانت به سید علی خامنه ای، تمرد نسبت به ماموران در حین انجام وظیفه، ظاهر شدن در انظار عمومی بدون حجاب شرعی و تشویق مردم به بی‌حجابی و فحشا تشکیل می‌شود.

وکیل مدافع غفاری افزود: پرونده دو قسمت شد؛ یک قسمت در صلاحیت دادگاه انقلاب بود که دادگاه در ارتباط با اتهام اهانت به خامنه ای، موکلم را به دو سال حبس محکوم کرد که به مدت 3 سال تعلیق شده است.

به گزارش ایرنا؛آقاسی اضافه کرد: بقیه اتهامات در صلاحیت دادگاه عمومی بود که چند روز پیش محاکمه انجام شد و خوشبختانه دادگاه در ارتباط با تمرد نسبت به ماموران و تشویق مردم به فساد و فحشا، موکلم را تبرئه و راجع به ظاهر شدن در انظار عمومی بدون حجاب شرعی به 50 هزار تومان جزای نقدی محکوم کرد.