«یو‌اس‌اس جورجیا»زیردریایی اتمی آمریکا مجهز به موشک‌های هدایت شونده از تنگه هرمز عبور کرد

0
143

یگان پنجم نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد زیردریایی اتمی مجهز به موشک‌های هدایت شونده «یو‌اس‌اس جورجیا» به همراه دو ناو جنگی مجهز به پرتاب موشک‌های هدایت شونده کروز «یو‌اس‌اس پورت رویال» و «یو‌اس‌اس فیلیپین سی» از تنگه هرمز عبور کرده و وارد خلیج فارس شدند.

یگان پنجم نیروی دریایی آمریکا مستقر در بحرین در بیانیه‌ای که دوشنبه یکم دی ماه منتشر شد اعلام کرد حضور یو‌اس‌اس جورجیا نشان می‌دهد نیروی دریایی ایالات متحده این توانایی را دارد در هر حوزه‌ای که قوانین‌ بین‌المللی اجازه می‌دهد، حضور داشته باشد.

این بیانیه همچنین افزود یو‌اس‌اس جورجیا توانایی انعطاف‌پذیر بسیار بالایی برای قدرت مانور دارد و می‌تواند چندین عملیات احتمالی را پشتیبانی کند و این حضور، نشان از تعهد ایالات متحده به متحدان منطقه‌ای برای برقراری امنیت دریانوردی با طیفی کامل از توانایی‌ها و آمادگی برای دفاع از هرگونه تهدیدی و در هر زمانی است.

صدای آمریکا نوشت؛ ژنرال مکنزی در آستانه ۳ ژانویه سال روز کشته شدن قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس توسط ارتش آمریکا در خاورمیانه حضور یافته بود. او به خبرنگاران گفت: برآورد من این است که ما در موقعیت بسیار خوبی قرار داریم و برای هر کاری که ایران یا نیروهای نیابتی‌اش انجام دهند، آماده‌ایم.