یونیورسال دو میلیارد دلاری می‌شود

0
146

با شروع فروش «جهان ژوراسیک» در بازار بین‌المللی، کمپانی یونیورسال بار دیگر رکورد می‌شکند و از مرز ۲ میلیارد دلار فروش در بازار عبور می‌کند.

 یونیورسال رکورد سریع‌ترین عبور از این مرز در تقویم سالانه را شکست. رکورد قبلی متعلق به کمپانی فاکس قرن بیستم بود که در سال ۲۰۱۰ به ثبت رسیده بود. یونیورسال این رکورد را به فاصله چهار روز شکست. این در عین حال دومین باری است که این استودیو از مرز فروش ۲ میلیارد دلار در بازار جهانی عبور می‌کند.

انتظار می‌رود «جهان ژوراسیک» با فروش بیش از ۱۲۵ میلیون دلار در هفته نخست اکرانش در بازار داخلی آمریکا روبه رو شود. این در حالی است که این فیلم با نمایشش در چین تاکنون ۱۷.۲ میلیون دلار فروش کرده است.

یونیورسال که چند سال پیش در تلاش یافتن فیلم پرفروش بود، همه همت خود را صرف پیدا کردن فیلم‌های بزرگ کرده است. این استودیو امسال چندین برنده در بازار جهانی دارد که «پنجاه طیف گری»، کمدی «صدای شش دانگ ۲» و فیلم اکشن «خشمگین ۷»‌ از جمله آنها بوده‌اند. این کمپانی در مواردی هم کم فروغ ظاهر شده که فیلم فانتزی «پسر هفتم» و تریلر سایبری «کلاه سیاه» از جمله آنها بوده‌اند.

به گزارش مهر به نقل از ورایتی، این کمپانی برای تابستان انیمیشن پرامید «مینیون‌ها» را دارد و نیز کمدی ایمی شومر با عنوان «درب و داغون» و درام پرسرعت «مستقیم از کامپتون بیرون آمده». پاییز هم فیلم «استیو جابز» دنی بویل، «کریمزون پیک» و درام «کنار دریا» ساخته آنجلینا جولی با بازی برد پیت را در اکران دارد.