یورش مسلحانه مامورین وزارت طلاعات به یک خانواده هموطن بلوج و قتل یک عضو این خانواده..!

0
134

بنابه گزارشات رسیده  یورش مامورین وزارت اطلاعات به یک خانواده هموطن بلوچ در مشهد که منجر به قتل یکی از اعضای خانواده و زخمی شدن دیگر عضو این خانواده گردید.

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان از فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران؛ روز جمعه ۱۴ تیر ماه مامورین وزارت اطلاعات به محل سکونت یکی از خانواده های هموطن بلوچ که در مشهد در مسافرت بسر می بردند یورش بردند و بدون دلیل اقدام به تیراندازی به سوی این خانواده نمودند که منجر به جان باختن یکی از فعالین سیاسی بلوچ به نام احسان ریگی ۲۹ ساله در دم شد وبرادر کوچک وی به نام عادل ریگی ۱۹ ساله در اثر اصابت چند گلول در کما فرو رفت و در حال حاضر در یکی از بیمارستانهای مشهد بستری می باشد.

پیکر این جانباخته روز دوشنبه ۱۷ تیر ماه در یکی از روستاهای منطقه لادن از توابع میرجاوه به خاک سپرده شد.این جانباخته به دلیل اعتراض و سخنرانی علیه جنایتهای ماموران ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان چندین بار به اداره اطلاعات زاهدان احضار شده بود و او را تهدید به قتل نموده بودند.

همسر و سایر اعضای خانواده که در معرض و شاهد یورش مسلحانه مامورین وزارت اطلاعات بودند و همچنین قتل عزیزانشان در مقابل چشمان آنها به طرز معجزه آسایی نجات یافتند.

پدر این جانباخته که از ریش سفیدان طایفه ریگی می باشد به دلیل مخالفت با رژیم ولی فقیه و تن ندادن به خواسته های ماموران وزارت اطلاعات مبنی بر همکاری با آنها در سال ۱۳۸۷ در زیبا شهر زاهدان توسط مامورین وزارت اطلاعات ترور شده بود.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، یورش مسلحانه به یک خانواده هموطن بلوچ در مشهد که منجر به قتل و زخمی چند عضو این خانواده شده است را به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آخوند علی خامنه ای ولی فقیه رژیم و آخوندهای همدست وی مانند آخوند صادق لاریجانی و آخوند مصلحی به دادگاه های بین المللی است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

۱۹ تیرماه ۹۲ برابر با ۱۰ ژولای ۲۰۱۳