یمن خواستار حمایت بین‌المللی در مقابله با تروریسم جمهوری اسلامی شد

0
43

دولت قانونی یمن شامگاه جمعه 11 سپتامبر 2020 از جامعه بین‌المللی خواست از جنگ سرنوشت‌ساز این کشور با پشتیبانی ائتلاف عربی به رهبری سعودی علیه «تروریسم ملایان جمهوری اسلامی و ابراز حوثی‌ آنها» حمایت کند.

دولت قانونی یمن همچنین شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت جمهوری اسلامی را همسان« سازمان القاعده و گروه داعش» پر خطر توصیف کرده که در چارچوب عملیاتی کردن طرح‌های رژیم جمهوری اسلامی مانع از حرکت تجارت جهانی در دریای سرخ، تنگه باب المندب می‌شوند.

معمر الاریانی وزیر اطلاع‌رسانی یمن شامگاه جمعه در بیانیه‌ای نسبت به پیامدهای فاجعه‌بار عملیات‌های شستشوی مغزی که از سوی شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت جمهوری اسلامی علیه دهها هزار تن از کودکان انجام می‌شود و همچنین تلاش‌های این گروه شبه‌نظامی برای تربیت نسلی از تروریست‌های پرورش یافته و تغذیه شده با افکار تروریستی تندرو، شعارهای خصمانه، فرهنگ اشاعه مرگ و نفرت افکنی نسبت به دیگران که تهدیدی نه تنها علیه یمن بلکه تمام جهان است، هشدار داد.

الاریانی جمعه به مناسبت سالروز حملات خونین 11 سپتامبر گفت این حوادث برای همه جهان یادآور خطر سهل‌انگاری و کم‌کاری در مقابله با تهدید‌هایی است، که گروهها و افکار تروریستی تندرو در همه انواع و اشکال آن باعث می‌شوند.

او همچنین تلاش‌های متحد برای پایان دادن به تروریسم، خشکاندن منابع سیاسی، فکری و مادی تغذیه کننده آن در راستای تقویت امنیت و صلح بی‌المللی را ضروری دانست.

الاریانی همچنین گفت حادثه 11 سپتامبر مناسبتی برای یادآوری جهان نسبت به خطری است که این عناصر شبه‌نظامی کودتاگر حوثی حمایت شده از سوی جمهوری اسلامی با استفاده از خاک یمن به عنوان جایگاهی برای فعالیت‌های تروریستی‌شان، هدف قرار دادن کشورهای همسایه با موشک‌های بالستیک، پهپادهای بمب‌گذاری شده «ساخت جمهوری اسلامی» و از جمله آن حمله به نفتکش‌ها، تهدید خطوط کشتیرانی بین‌المللی و اجرای طرح‌های خرابکارانه ایران در منطقه تشکیل می‌دهند.

وزیر اطلاع‌رسانی یمن همچنین از جامعه بین‌المللی خواست تا در جنگ سرنوشت‌ساز دولت و مردم یمن که با پشتیبانی ائتلاف به رهبری پادشاهی سعودی علیه «تروریسم ملایان جمهوری اسلامی و ابراز حوثی‌ آنها» می‌جنگند، حمایت کند.

العربیه گزارش داد؛ دولت قانونی یمن همچنین شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت جمهوری اسلامی را همسان« سازمان القاعده و گروه داعش» پر خطر توصیف کرده که در چارچوب عملیاتی کردن طرح‌های رژیم جمهوری اسلامی مانع از حرکت تجارت جهانی در دریای سرخ، تنگه باب المندب می‌شوند.