آیت‌الله بیات زنجانی: علنی باید درخواست رفع حصر کرد

0
180

بیات زنجانی در دیدار با جمعی از فرماندهان و رزمندگان دوران جمگ تحمیلی  با تاکید چندباره خود بر غیرقانونی و غیرشرعی بودن حصر و تلاش‌های هاشمی برای رفع این مسئله گفت: هر روز دعایم این است که خداوند زمینه استخلاص این سه بزرگوار را که گذشت زمان نیز مظلومیت آنان را ثابت کرده، فراهم کند تا مردم بتوانند از حضور آنها در جامعه بهره ببرند.

جمعی از فرماندهان، رزمندگان و جانبازان ۸ سال جنگ تحمیلی ، به نمایندگی از سوی دوستان و هم‌رزمان خود با حضور در دفتر آیت‌الله بیات زنجانی، با وی دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله بیات زنجانی، در ابتدای این دیدار که عصر روز ۵شنبه هفتم بهمن ماه ۱۳۹۵ برگزار شد، حضار دیدگاه‌های خود پیرامون مسائل مختلف کشور را بیان داشته و دغدغه‌هایی در باب موضوعات مختلفی از جمله حصر آقایان کروبی، موسوی و خانم رهنورد، تشییع جنازه هاشمی رفسنجانی، مسائل اقتصادی کشور و موضوعات مربوط به رخدادهای سیاسی موجود در منطقه خاورمیانه را مطرح کردند.

در ادامه این دیدار آیت‌الله بیات زنجانی ضمن بیان این نکته که میزبانی عزیزانی که تمام وجود خود را وقف کشور و دین کرده و افتخار همه ایرانیان و آزادگان هستند مایه مباهات است، گفت: به عنوان فردی که شاهد رشادت‌ها و از خود گذشتگی‌های شما بزرگواران در عرصه‌های مختلف خصوصاً دوران دفاع مقدس بوده‌ام، از اینکه امروز در خدمت شما هستم به خود می‌بالم.

وی در ادامه تصریح کرد: در قضیه حصر که بنده بارها بر غیرشرعی بودن و غیرقانونی بودن آن تأکید کرده‌ام، آقای هاشمی به شدت پیگیر بود و حتی در دیداری که یکی دو سال قبل با ایشان داشتیم، به بنده گفتند که پیگیری‌شان در این قضیه روزانه است ولی متأسفانه تقدیر چنین بود که این موضوع به واسطه ایشان حل نشود.

بیات زنجانی افزود: بنده هر روز دعایم این است که خداوند زمینه استخلاص این سه بزرگوار را که گذشت زمان نیز مظلومیت آنان را ثابت کرده، فراهم کند تا مردم بتوانند از حضور آنها در جامعه بهره ببرند.

آیت‌الله بیات در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحث مرجعیت و اشراف به موضوعات اجتماعی مختلف گفت: ما به عنوان شاگردان امام وقتی بحث استقلال مرجعیت را مطرح می‌کنیم، به تبع ایشان معتقدیم که مرجعیت زمانی می‌تواند نقش تذکردهنده را ایفا کند که مستقل باشد که این استقلال اگرچه با حمایت از اصول کلی حکومت اسلامی منافات ندارد ولی این موضوع قابل تأکید است که مرجعیت، نقش توجیه‌کننده نداشته بلکه او به عنوان چشمی تیزبین و امین، موظف است اگر انحرافی ببیند متذکر شود و بدیهی است که اگر مستقل نباشد، چنین تذکری را هم نمی‌تواند مطرح کند.

وی با اشاره به سؤالات مطرح شده از سوی حضار پیرامون مشکلات جاری در کشور تاکید کرد: دیدارها و صحبت‌هایتان را منحصر به اینجا نکنید. موضوعات را به همه آقایان در قم و دیگر شهرها منتقل کنید چراکه کسی به دلسوزی شما شک ندارد. شما که برای دفاع از کشور و دین و نظام، جانتان را کف دست گذاشته و هر کدام‌تان با هزاران مشکل مواجه شده‌اید تا این چارچوب بماند، دوستی‌تان ثابت شده است و کسی نمی‌تواند شما را به اتهامات واهی متهم کند. وقتی شما موضوع رفع حصر را مطرح می‌کنید که باید هم این کار به صورت علنی انجام شود و با بغض از این موضوع سخن به میان می‌آورید که حصر به زخمی بزرگ برای همه مردم بدل شده، آقایان باید این پیام را دریافت کنند که رفع حصر در این روزها، بزرگترین نتیجه‌اش وفاق و همدلی همگانی خواهد بود. من صریحاً عرض می کنم که هیچ عملی به اندازه رفع حصر در این روزهای پر تلاطم منطقه، اتحاد و همدلی را بین مردم با حکومت شان تقویت نخواهد کرد.

آیت‌الله بیات زنجانی در پایان سخنان خود ضمن تأکید بر این نکته که تذکرات مختلف به حکومت آن هم از سوی جانبازان و زجرکشیدگان انقلاب و جنگ قطعاً از مصادیق امربه معروف و نهی از منکر است، گفت: ما اهل بیت را داریم و همه آنچه آن بزرگان فرموده اند، چراغ راه برای ماست و باید روش کار را با آن حضرات منطبق کرد. مطمئن باشید که اگر چنین شد، خدای عالم نیز کمک خواهد کرد.