گیشه سینما همچنان به کام «دنیای ژوراسیک»

0
196

فروش فیلم «دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی» در گیشه جهانی به زودی از مرز یک میلیارد دلار عبور خواهد کرد.

 فیلم «دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی» که دنباله‌ای بر فیلم «دنیای ژوراسیک» و پنجمین قسمت از این مجموعه فیلم علمی-تخیلی است، در ادامه اکران خود ۵۶.۱ میلیون دلار در ۶۸ بازار خارجی فروخت و فروش گیشه بین‌الملل خود را به ۶۶۷ میلیون دلار ارتقاء داد تا با احتساب فروش ۲۶۴.۸ میلیون دلاری در آمریکا، تاکنون فروش جهانی ۹۳۲ میلیون دلاری را به ثبت رسانده باشد و در آستانه  میلیارد دلاری شدن قرار گیرد.

در آخر هفته میلادی که گذشت، چین با فروش ۱۵ میلیون دلار از محل ده هزار سالن سینما به مجموع فروش ۲۳۷ میلیون دلار برای فیلم «دنیای ژوراسیک: قلمرو پادشاهی» رسید تا با اختلاف، بهترین بازار خارجی این فیلم علمی-تخیلی باشد.

مکزیک با ۶.۷ میلیون دلار، استرالیا با ۴.۴ میلیون دلار و بریتانیا و ایرلند با ۲.۵ و برزیل با ۲.۴ میلیون دلار از دیگر بازارهای پرفروش این فیلم در هفته اخیر بودند. این فیلم به کارگردانی «خوان آنتونیو بایونا» و با بازی «کریس پرت» و «برایس دالاس هاوارد» از هفته آینده در سینماهای ژاپن اکران خود را آغاز می‌کند.

اما قسمت دوم انیمیشن «شگفت انگیزان» محصول کمپانی دیزنی نیز ۴۴.۳ میلیون دلار از محل سینماهای ۳۶ کشور جهان و ۴۵.۵ میلیون در سینماهای آمریکا فروخت و تاکنون با مجموع فروش ۶۴۷ میلیون دلار در گیشه جهانی از کل فروش ۶۳۳ میلیون دلاری قسمت اول این انیمیشن در سال ۲۰۰۴ پیشی گرفته است.

فیلم اکشن «سیکاریو: روز سرباز» در اولین هفته اکران خود در ۱۳ بازار آمریکای لاتین و همچنین اسپانیا به روی پرده رفت و ۲.۲ میلیون دلار از ۱۸۰۰ سالن سینما کسب کرد. این فیلم که دنباله‌ای بر فیلم «سیکاریو» در سال ۲۰۱۵ است، این هفته در سینماهای آمریکا نیز با فروش ۱۹ میلیون دلاری کار خود را آغاز کرد.

فیلم علمی-تخیلی «سولو: داستانی از جنگ ستارگان» به کارگردانی «ران هاوارد» که بر اساس شخصیت «هان‌سولو» یکی از کاراکترهای مجموعه اصلی فیلم «جنگ ستارگان» ساخته شده با فروش ۵.۹ میلیون دلاری اکران خود را در سینماهای ژاپن آغاز کرد. این فیلم تاکنون ۳۶۸.۹ میلیون دلار در گیشه جهانی فروخته که بیش از ۲۰۷ میلیون دلار آن از سینماهای آمریکا به دست آمده است و در مجموع عملکرد ناامیدکننده‌ای با توجه به بودجه ۲۷۵ میلیون دلاری‌اش داشته است.

به گزارش ایسنا، فیلم جدید «هشت یار اوشن» هم ۱۳.۸ میلیون دلار در ۶۲ بازار بین‌المللی فروخت تا مجموع فروش گیشه خارجی خود را به ۹۵ میلیون دلار ارتقاء دهد و فروش جهانی ۲۱۰ میلیون دلاری را نیز تا به امروز ثبت کرده باشد.