گورخواب ها را با کتک از قبرستان نصیرآباد بیرون کردند

0
181

پس از انتشار گزارش مربوط به گورخواب‌های شهر نصیر‌آباد شهرستان شهریار در روزنامه «شهروند» در روز سه شنبه هفتم دی، ماموران با «ضرب و شتم، کارتن‌خواب‌ها را از گورستان بیرون کردند.»

روزنامه قانون با اشاره به اینکه «به‌ جای حل مسئله، صورت مسئله را پاک کردند» افزود که بسیاری از خبرنگاران و انجمن‌های خیریه برای رسیدگی به‌ وضعیت کارتن ‌خواب‌ها به گورستان نصیرآباد مراجعه کردند که با گورستانی خالی مواجه شدند.

بر اساس این گزارش، آنها پس از جست ‌وجو‌های فراوان تنها یکی از کارتن ‌خواب‌ها را پیدا کردند که او با ترس و دلهره گفت:« تنهای مان بگذارید… یکسری از مسئولان آمدند و ما را با کتک بیرون کردند، الان همین گور را برای خوابیدن نداریم.»

این گزارش مشخص نکرده است که چه کسانی این افراد را به زور از گورستان خارج کرده اند.

به نوشته قانون، این کارتن ‌خواب‌ها پس بیرون رانده شدن از گورستان به خانه‌ نیمه‌ کاره‌ای در همان حوالی پناه برده‌اند.

پیش از این، روزنامه شهروند در گزارشی تحت عنوان «زندگی د رگور» نوشته بود که «۶۱ زن، مرد و کودک، شب‌ها در گور می‌خوابند و در هر گور یک تا ۵ نفر زندگی می‌کنند.»

به نوشته این روزنامه، سرمای زمستان کارتن‌خواب‌ها را راهی اطراف و درون گورستان بزرگ نصیرآباد باغستان در حومه شهریار کرده بود.

بر اساس این گزارش، شماری معتاد نیز در کیان این افراد وجود داشتند.

روزنامه قانون در گزارش خود اشاره کرد که شهر باغستان که گورستان نصیرآباد در آن واقع شده است، بیشترین کمپ‌های ترک اعتیاد در استان تهران را دارد. اما به نوشته روزنامه شهروند، یکی از گورخواب ها در این مورد که چرا به این کمپ ها مراجعه نمی کند، گفته که «چندبار رفتم، اما آن‌جا منو می زنن، موهامو می‌ کشن. موهامو ‌می ‌تراشن، شلنگ رو گره می زنن و با گره شلنگ ما رو می زنن. هنوزم جای کتک‌هایی که خوردم روی بدنم هست، من دیگه جانی ندارم که کتک بخورم.»