گلنار صمصامی؛ مستقیم به سرش شلیک کردند

0
410

یکی از بستگان گلنار صمصامی که روز یکشنبه ۲۶ آبان ماه در شهریار بر اثر اصابت گلوله جان باخت گفت که گلوله بر سر او اصابت و مغزش را متلاشی کرده بود.

فیلمی در شبکه های اجتماعی منتشر شده از زنی که روی زمین افتاده و خونی که روی زمین ریخته شده. مردم دور او جمع شده اند و مردی می گوید که “سرش سوراخ شده و مرد” در شبکه های اجتماعی فیلم کشته شدن گلنار صمصامی با فیلم کشته شدن ندا آقاسلطان در اعتراضات بعد از انتخابات سال ۸۸ مقایسه شده است.

یکی از بستگان گلنار صمصامی گفت که این فیلم او است در خیابان ولیعصر شهریار که  در حین بازگشت از سر کار در حالی که به اتفاق همکارش در انتظار آژانس ایستاده بود از ناحیه سر هدف گلوله قرار گرفته است.

گلنار صمصامی به گفته یکی از بستگان اش، در آزمایشگاهی در کوچه رودکی در خیابان ولیعصر شهریار کار می کرد. او ۳۴ سال داشت یک پسر ۸ ساله دارد و در فردیس کرج زندگی می کرد: “گلنار پس از بستن آزمایشگاه به اتفاق همکارش در تقاطع همان کوچه آزمایشگاه، در انتظار آژانس ایستاده بود که به خانه برگردد اما هرگز به خانه بازنگشت. کسی که به او تیراندازی کرده از بالای ساختمانی سر او را هدف گرفته و برای ما گرفتن قاتل اش خیلی مهم است باید بفهمیم چه کسی بوده و چرا؟ حالا از حکومت ایران باشد منافق باشد یا هر کس دیگری و خانواده گلنار می خواهند بدانند چطور توانسته زنی بی گناه را که فقط ایستاده بود تا ماشین بیاید هدف بگیرد و بکشد؟”

او گفت: “قاتل گلنار را اگر بخواهند واقعا معرفی کنند خیلی راحت می توانند پیدا کنند. گلوله توی سر گلنار باقیمانده بود هم از نوع گلوله می توانند بفهمند که چه اسلحه ای بوده و این نوع اسلحه دست چه کسانی است و هم جایی که گلنار ایستاده بود مشخصا از بالای ساختمان های مجاور شلیک کرده اند.”

گلنار صمصامی بعد از اصابت گلوله به بیمارستان سجاد منتقل شده. یکی از بستگانش می گوید: “همکار گلنار به خانواده او زن زده و خبر داده بود. در بیمارستان گفتند که مرگ مغزی شده و جنازه اش را ندادند. گفتند باید بروید پزشکی قانونی. آنجا هم نامه دادستانی می خواستند و گفتند که جنازه را به کهریزک فرستاده اند. گویا دستور داشتند که آن روزهای اول جنازه ها را تحویل ندهند بالاخره با پی گیری و نامه دادستانی روز پنج شنبه ۳۰ آبان جنازه گلنار را دادند و تشییع و خاکسپاری و مراسم برگزار شد. مشکل خاصی پیش نیامد و با اینکه ماموران هم حضور داشتند اما کاری نداشتند و همه چیز آنطور که خانواده می خواست انجام شد. خیلی باهم با خانواده همکاری کردند چون گلنار بی گناه بود و خانواده از اول گفته بودند که می خواهند گلنار شهید اعلام شود.”

 او گفت که در گواهی فوت گلنار صمصامی “اصابت گلوله” عنوان شده است: “دادستان و معاون اش و رئیس بسیج و امام جمعه شهریار به دیدار خانواده گلنار آمدند، تسلیت گفتند و گفتند که  پی گیر هستند که قاتل پیدا شود. خانواده هم گفتند که گلنار سر کار بود و در راه کارش شهید شده شهادت در راه کار یعنی برای خانواده کار می کنی به جامعه خدمت می کنی و این همه جای دنیا شهید محسوب می شود. خانواده شکایت کرده اند و می خواهند قاتل گلنار معرفی شود و بعد از شکایت هم درخواست داده اند که شهید اعلام شود. چون بی گناه بوده و به خانواده و جامعه اش خدمت می کرده نه در تظاهرات بوده نه چیزی.”

کمپین حقوق بشر در ایران گزارش داد؛ به گفته یکی از بستگان گلنار صمصامی، از شبکه ۵ صدا و سیمای ایران برای مصاحبه با خانواده او مراجعه کرده بودند اما خانواده او گفته اند که “شما دردی از ما نمی توانید دوا کنید. مهم خودش بود که از بین رفت و هیچ کسی نمی تواند او را برگرداند.”