گلرخ ایرایی: دست راست آرش صادقی عفونت کرده و از کار افتاده

0
214

گلرخ ایرایی، همسر آرش صادقی زندانی سیاسی که شهریور ماه ۱۳۹۷ تحت جراحی قرار گرفته و تومور سرطانی از کتف راستش خارج شده اما وضعیت او را «خطرناک» توصیف کرده و خواستار اعزام این زندانی سیاسی به بیمارستانی خارج از زندان شد. خانم ایرایی گفت که «دست راست آرش صادقی عفونت کرده، به طور کامل از کار افتاده و باید در خارج از زندان تحت نظر پزشک قرار بگیرد.»

آرش صادقی زندانی سیاسی ۲۰ شهریور ماه سال گذشته تحت عمل جراحی قرار گرفته و تومور سرطانی از استخوان کتف راستش خارج شد. سه روز بعد از جراحی علیرغم تجویز پزشکان مبنی بر بستری بودن او برای شیمی درمانی و همچنین دوره آنتی بیوتیک درمانی، به زندان رجایی شهر بازگردانده شد.

گلرخ ایرایی پیشتر گفته بود که بعد از دو بار خلف وعده برای اعزام آرش صادقی به بیمارستان این بار وعده داده اند شهریور ماه او را به بیمارستان اعزام کنند. وعده ای که به تحقق نپیوست.

گلرخ ایرایی، روز جمعه ۲۶ مهر ماه گفت: «چهار بار وعده دادند که اعزام می‌کنند، خرداد، تیر و آخر شهریور. اما نکردند و هیچ توضیحی هم ندادند. بعد از پیگیری‌های فراوان گفتند هفته اول مهر اعزام می‌کنند. اما این بار گفتند که باید پابند، دستبند و لباس زندان باشد که آرش قبول نکرد و این بار هم اعزام نکردند.»

به گفته همسر آرش صادقی «امین وزیری دادیار ناظر هیچ جوابی به خانواده ها نمی‌دهد. او پیشتر معاون دادیار بود و از وقتی  که سمت دادیاری به او ابلاغ شده، پابند و دستبند و لباس زندان را اجباری کرده و می‌داند که زندانیان سیاسی سر این مساله موضع‌گیری می‌کنند. در واقع عملا بچه‌ها را در شرایطی قرار می‌دهد که خودشان انصراف دهند و مسولیت را متوجه زندانیان کند.»

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان به نقل از کمپین حقوق بشر در ایران؛ همسر آرش صادقی نسبت به وضعیت سلامتی او هشدار داده گفت: «نگران کننده ترین مساله، وضعیت دست آرش است که عفونت کرده و ورم بسیار زیادی دارد. اردیبهشت ماه که بعد از آزادی از زندان، آرش را دیدم انگشتان دست اش حرکت خفیفی داشت الان اما کاملا از کار افتاده و بی‌حس کامل شده. من از پزشکان متخصص پی‌گیری کردم گفتند باید پوست شکافته و عفونت تخلیه شود و دیگر به آنتی بیوتیک جواب نمی‌دهد. در زندان قرص‌های آنتی بیوتیک به آرش می‌دهند و گاهی در سرم آنتی بیوتیک تزریق می‌کنند. ما امیدواریم که اعزام کنند تا عفونت تخلیه شود و با فیزیوتراپی دست برگردد وگرنه آرش دستش را از دست داده. هم بندی‌هایش می‌گویند با دستش هیچ کاری نمی‌تواند انجام بدهد. مساله دیگر اسکن کامل از کل بدن است که بفهمیم در چه وضعیتی است. پزشک آرش گفته بود هر چهار ماه یکبار باید اسکن کامل از کل بدن انجام شود به این خاطر که هم در آن ناحیه که تومور وجود داشته و هم در جاهای دیگر بدنش ممکن است تومور برگردد اما تا الان که یکسال از جراحی گذشته هیچ اسکنی انجام نشده است.»