گلاب آدینه شایعه حضور “سیندرلا” در تئاتر شهر را قوت بخشید..

0
189

گلاب آدینه قرارست در نمایش “سیندرلا” به نویسندگی و کارگردانی جلال تهرانی که تابستان سال جاری در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌رود، به ایفای نقش بپردازد.

به گزارش مهر، آدینه که از بازیگران با سابقه و شناخته شده عرصه تئاتر است چندی پیش ایفای نقش در نمایش “سه‌گانه اورنگ” به کارگردانی محمد حاتمی را پشت سر گذاشت حال این هنرمند عرصه تئاتر قرار است برای اولین بار همکاری با جلال تهرانی در مقام کارگردان را با حضور در نمایش “سیندرلا” تجربه کند.

سال گذشته آدینه در نمایش “بیوه‌های غمگین سالار جنگ” به کارگردانی شهاب‌الدین حسین‌پور به ایفای نقش پرداخت و جلال تهرانی طراحی صحنه نمایش را عهده‌دار بود.

گلاب آدینه که هم اکنون در کنار گروه در حال تمرین نمایش است در تابستان سال جاری با نمایش “سیندرلا” در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌رود. تهرانی نمایشنامه “سیندرلا”را در سال 85 نوشته‌ و در سال 87 یک بار آن را بازنگری کرده است. این نمایشنامه مناسبت‌هایی با قصه سیندرلا دارد و قصه زنی معمولی است که بر پایه شایعه دیگران به سیندرلا تبدیل می‌شود. موضوع اصلی این نمایشنامه شایعه است.

نمایشنامه “سیندرلا” بخشی از یک تریلوژی است که به ترتیب از نمایشنامه‌های “مکبث 2001″، “سیندرلا” و “دراکولا” تشکیل شده است. نمایشنامه “مکبث 2001” در زمان گذشته و نمایشنامه “دراکولا” در زمان آینده روایت می‌شود و نمایشنامه “سیندرلا” به نوعی در زمان حال است.

500518635016095349477714

جلال تهرانی سال گذشته نمایش “به صدای زمین گوش کن” را در سالن اصلی مولوی به صحنه برد. نمایش‌های “مخزن”، “تک سلولی‌ها” و “هی مرد گنده گریه نکن” از آثار موفقی هستند که تهرانی پیش از این به صحنه برده‌اند.

 

گلاب آدینه در سال ۱۳۳۲ شمسی به دنیا آمده است با نام اصلی گلاب مستعان، یک بازیگر ایرانی سینماست. وی دختر حسینقلی مستعان، همسر مهدی هاشمی و مادر نورا هاشمی بازیگر است.

جوایز 

کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن (مهمان مامان) دوره ۲۲ جشنواره فیلم فجر (مسابقه سینمای ایران) – سال ۱۳۸۲

کاندید تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول زن (مهمان مامان)[ دوره ۸ جشن خانه سینما (مسابقه) – سال ۱۳۸۳ ]

کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن (وقتی همه خواب بودند)[ دوره ۲۴ جشنواره فیلم فجر (مسابقه سینمای ایران) – سال ۱۳۸۴ ]

کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن (زرد قناری)[ دوره ۷ جشنواره فیلم فجر (مسابقه سینمای ایران) – سال ۱۳۶۷ ]

کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن (فصل پنجم)[ دوره ۱۵ جشنواره فیلم فجر (مسابقه سینمای ایران) – سال ۱۳۷۵ ]

کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن (بانوی اردیبهشت)[ دوره ۱۶ جشنواره فیلم فجر (مسابقه سینمای ایران) – سال ۱۳۷۶ ]

برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن (روسری آبی)[ دوره ۱۳ جشنواره فیلم فجر (مسابقه سینمای ایران) – سال ۱۳۷۳ ]