گفتگوی بشار اسد با تلویزیون جمهوری اسلامی: باید موفق شویم وگرنه تمام منطقه ویران خواهد شد

0
148

بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در مصاحبه‌ای اختصاصی با شبکۀ خبر جمهوری اسلامی ایران که در دمشق ضبط شد، ابراز امیدواری کرد که به لطف همکاری ایران و روسیه، در مبارزه با «تروریسم» موفق شود. او افزود که این نبرد، هزینه‌های زیاد خواهد داشت.

خبرنگار شبکۀ خبر جمهوری اسلامی ایران در ابتدا خطاب به بشار اسد گفت: «اکنون در مواضع بین‌المللی در خصوص سوریه تغییراتی حاصل شده و کشورهایی که خواستار براندازی حکومت سوریه بودند، اخیرا اعلام کرده‌اند که حاضرند بپذیرند که آقای بشار اسد در دولت انتقالی باقی بماند»…
در پاسخ به این پرسش که چه عواملی باعث تغییر مواضع غربی‌ها شده، بشاراسد گفت: «ما اعتمادی نسبت به مقامات غربی نداریم… آنها قطعا سردرگم و در هاله ای از ابهام بسر می برند… آنها که از تروریسم حمایت می‌کردند اکنون در حال پرداختن تاوان هستند… تروریسم اکنون به آن کشورها منتقل شده. مهاجرت مردم از سوریه و سایر کشورهای منطقه به کشورهایشان یکی از مصادیق انتقال تروریسم به آن کشورهاست».

بشار اسد سپس پیرامون طرح‌های روسیه و ایران در قبال سوریه گفت: «باید این ائتلاف (سوریه، روسیه، ایران و عراق) موفق شود وگرنه شاهد تخریب تمام منطقه خواهیم بود. ما مطمئن هستیم که این ائتلاف موفق خواهد بود… البته پیروزی در نبرد علیه تروریسم هزینۀ زیاد خواهد داشت».

به گزارش خبرگزاری فرانسه؛ بشار اسد در عین حال از کشورهای غربی و متحد آمریکا دعوت کرد که به ائتلاف یادشده بپیوندند.
او ادامه داد: «ایران و روسیه قبلاً در معرض اقدامات تروریستی قرار گرفته بوده‌اند و چنانچه در مبارزه علیه تروریسم همکاری نظامی، امنیتی و اطلاعاتی خودشان را آغاز کنند ، بی‌شک این ائتلاف به نتایج عملی قابل توجهی دست خواهد یافت».