گستردگی درگیری ها در منطقه به واسط ارسال اسلحه توسط جمهوری اسلامی برای حوثی ها

0
165

کریستوفر هانزل، سفیر آمریکا در یمن، روز سه شنبه 21 شهریور، تاکید کرد محموله عظیم اسلحه‌ای که نیروی دریایی آمریکا طی چند روز گذشته در جنوب دریای عمان توقیف کرد از سوی جمهوری اسلامی به حوثی‌ها ارسال شده بود.

هانزل در پیامی که از وبسایت سفارت آمریكا در شبکه «توئیتر» منتشر شد، گفت: «یک بندر ایرانی ایستگاه محموله سلاحی بود که در جنوب دریای عمان رهگیری و توقیف شد».

او گفت:«این سلاح شامل هزاران موشک ضد تانک، تفنگ، صدها مسلسل، اسلحه تک تیرانداز و نارنجک انداز بوده است».

هانزل با اشاره به اینکه این محموله عظیم در حال انتقال به حوثی‌های یمن بود، اظهار داشت: « ادامه ارسال سلاح به حوثی‌ها از سوی جمهوری اسلامی، درد و رنج مردم یمن را طولانی‌تر و درگیری منطقه‌ای را گسترده‌تر می‌کند».

جمهوری اسلامی مبدأ محموله سلاح غیرقانونی کشف شده

روز یکشنبه 9 ماه مه، وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون»، در بیانیه‌ای اعلام کرد بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد جمهوری اسلامی مبدأ محموله سلاح غیرقانونی کشف و ضبط شده در جنوب دریای عمان است.

یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا به خبرگزاری «آسوشیتدپرس» گفت، تحقیقات اولیه نیروی دریایی آمریکا نشان داد که محموله سلاح های توقیف شده در جنوب دریای عمان جمهوری اسلامی بوده است.

او گفت با وجود تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه یمن، جمهوری اسلامی بار دیگر با مسلح کردن حوثی‌ها در یمن قطعنامه‌های سازمان ملل را نقض کرده است.

العربیه نوشت؛ ناوگان پنجم نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا، روز شنبه اعلام کرد در تاریخ 6 تا 7 مه 2021،محموله‌های غیرقانونی اسلحه را از یک کشتی بدون تابعیت در آب بین المللی جنوب دریای عمان توقیف کرد.