گزارش FBI: رژیم جمهوری اسلامی پشت حملات سایبری تهدیدآمیز علیه مقامات مسئول انتخابات آمریکا بود

0
81

مقامات پلیس فدرال، اف بی ای (FBI)، روز سه شنبه 22 دسامبر در گزارش جدیدی اعلام کرد، رژیم جمهوری اسلامی در اوایل ماه جاری از طریق اینترنت برای تحریک خشونت علیه برخی مقام‌های آمریکایی از جمله رئیس دفتر و کارشناس ارشد سابق سایبری ایالات متحده و چندین مقام انتخابات ایالتی تلاش کرده بود.

طبق گزارش جدید «اف بی ای» هکرهای رژیم جمهوری اسلامی حملات تهدید آمیز شدیدی را علیه مسئولان و مقامات آمریکایی که ادعای تغلب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را رد می‌کردند، انجام دادند.

«کریستوفر رای» مدیر FBI و کریستوفر کربس، مسئول امنیت ملی که از کار خود برکنار شد، در میان بیش از دوازده نفری بودند که عکس‌های آنها، آدرس خانه‌هایشان و سایر اطلاعات شخصی آنها در یک وب سایت به نام «دشمنان ملت» منتشر شده بود.

این مقام‌های آمریکایی به نحوی از امنیت انتخابات 2020 ، چه قبل و چه بعد از آن ، شهادت داده و گفتند که شواهدی از تقلب گسترده را ندیده‌اند، نتیجه‌گیری که با ادعاهای دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در باره تقلب گسترده در انتخابات مغایرت داشت.

به نوشته واشنگتن پست، رژیم جمهوری اسلامی در اکتبر گذشته برای دخالت در انتخابات ایالات متحده فعالانه تلاش کرده بود و رأی دهندگان دموکرات را با ایمیل‌های جعلی تهدیدآمیز هدف قرار می داد. این ایمیل‌ها که ادعای یک گروه راستگرای افراطی داشتند، به رای دهندگان به دونالد ترامپ را تهدید می کردند و این جمله «برای انتقام‌گیری خواهیم آمد» را برایشان ارسال می کردند.

یکی از مقامات آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، گفت:«FBI با کسانی که مورد تهدید قرار گرفته‌اند تماس می‌گیرد تا به آنها اطلاع دهد که رژیم جمهوری اسلامی پشت این تلاش‌های تهدیدآمیز بوده است.

قرار است « FBI» امروز، چهارشنبه بیانیه‌ای صادر کند و جزئیات بیشتری را در اختیار افرادی که مورد تهدید قرار گرفته‌ند قرار دهد.

در گزارش اف بی ای آماده است: «FBI اطلاعات بسیار موثقی در دست دارد که نشان می‌دهد گروه‌های پیچیده سایبری ایران که در زمینه تهدیدات سایبری فعال بودند، مسئول ایجاد وب سایت «دشمنان ملت» بودند که هم رای دهندگان را به مرگ تهدید می‌کرد و هم مسئولان و مقامات انتخابات 2020 آمریکا را هدف قرار می‌داد.

پیشتر مدیر امنیت ملی آمریکا نیز اعلام کرده بود که رژیم جمهوری اسلامی عامل ارسال ایمیل‌های تهدید آمیز برای ایجاد ترس و وحشت در میان رای دهندگان ایالت‌های مختلف آمریکا بوده است.

مقام‌های آمریکایی می‌گویند رژیم جمهوری اسلامی و روسیه با هدف دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، با هکرهای خود برخی اطلاعات رای دهندگان را به دست آورده‌اند.

العربیه نوشت؛ از سوی دیگر رژیم جمهوری اسلامی و روسیه همواره این اتهام‌ها را رد کردند.