گزارش های ضدو نقیض از کشف مهمات در پایتخت..!

0
253

تابناک گزارش داد؛ در پی کشف یک انبار قدیمی از گلوله‌های منحنی زن سنگین شامل کاتیوشا و توپ 106 در خیابان فاطمی تهران، عملیات امن سازی منطقه ادامه دارد.

برپایه این گزارش، این گلوله‌ها که فرسوده و زنگ زده شده‌اند در بسته‌بندی‌های دقیق قرار داشته و از مدت زمان نگهداری آن‌ها بیش از 20 سال زمان می‌گذرد.

گزارش تابناک حاکی است که گروهی از متخصصان نظامی در منطقه حضور یافته و در حال خنثی سازی آن‌ها هستند.

تاکنون نزدیک به 50 گلوله از این انبار خارج شده و برآورد می‌شود تعداد تقریبی گلوله‌ها نزدیک به 150 عدد باشد.

برپایه این گزارش، گروهی از کارگران ساختمانی که در حال عملیات گودبرداری از یک بنا بودند به انباری از گلوله‌های سنگین از جمله خمپاره 120 برخوردند که در کنار چاه یک خانه و در یک محوطه قدیمی قرار گرفته بود. این گلوله‌ها همگی زنگ زده و فرسوده شده‌اند.

در گزارشی دیگر از ایسنا که گزارش تابناک را کامل کتمان می کند آمده؛

قدمت 79 ساله مهمات کشف شده در پایتخت..!

فرمانده انتظامی پایتخت آخرین جزئیات کشف گلوله‌های مستهلک در تهران را تشریح کرد.

سردار حسین ساجدی‌نیا در تشریح آخرین اخبار مربوط به کشف گلوله‌های مستهلک در خیابان فکوری تهران گفت: بررسی‌های کارشناسان نشان داده که این مهمات متعلق به سال 1935 یعنی 79 سال پیش است.

وی با بیان اینکه تاکنون 20 گلوله مرمی و 44 گلوله توپ از این محل کشف شده است، گفت: با توجه به بررسی‌های انجام شده و همچنین نوع گلوله‌های مستهلک احتمال می‌رود این منطقه زاغه مهمات در جنگ جهانی دوم بوده است؛ اما همچنان بررسی‌ها برای کشف چرایی و همچنین یافتن گلوله‌های احتمالی دیگر ادامه دارد.