گزارش نشریه الگماینر: استقبال فضای مجازی از اعلام همراهی پمپئو با مردم ایران

0
231

بن کوئن در نشریه الگماینر نوشت هزاران مخالف رژیم جمهوری اسلامی در واکنش به سخنرانی یکشنبه شب مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، در کتابخانه ریاست جمهوری رونالد ریگان در سیمی ولی در کالیفرنیا، در رسانه های اجتماعی با مردم ایران اعلام همبستگی کردند.

پمپئو با اشاره به اعتراضات اخیر در ایران گفت: «ایالات متحده صدای شما را می شنود، ایالات متحده از شما حمایت می کند، ایالات متحده در کنار شما است.»

یکی از کاربران در توئیتر نوشت: «دنیایی از ثروت داریم و فقیریم، جاذبه های توریستی داریم و منزوی هستیم، صلح طلبیم و زیر سایه جنگیم، با کشوری خصومت نداریم و تحریم هستیم، و خلاصه آنچه باید نداریم و آنچه نباید داریم. همه اینها بخاطر وجود جمهوری اسلامی است. #رژیم جمهوری اسلامی باید برود»

داده های گردآوری شده توسط کاوه طاهری، زندانی سیاسی سابق که اکنون در ترکیه دوره پذیرش پناهندگی اش را طی می کند، نشان می دهد طی ساعات پس از سخنرانی وزیر خارجه آمریکا دست کم در ۴۶۰ هزار توییت از هشتگ «#رژیم جمهوری اسلامی باید برود» استفاده شد.

کاربری در توئیتر نوشت: «وقتی می گوییم رژیم جمهوری اسلامی باید برود منظور همه آخوندها و جوجه هایشان و غارتگران، مزدوران وارداتی و صادراتی با پوشش های مختلف است که باید بروند. فقط با رفتن این زالو صفتان از سیاست و قدرت است که ما ایرانیان می توانیم یک نفس راحت بکشیم، و میهن عزیزمان را دوباره بسازیم.»

به گزارش صدای آمریکا؛ کاربر دیگری نوشت: «این رژیم تو این سالها بارها و بارها اثبات کرد که اصلاح شدنی نیست پس هیچ راه دیگه ای غیر از براندازی برامون باقی نمی مونه.»