گزارش سمینار سازمانهای جبهـه ملـی ایـران در خارج از کشور – شاخه اروپا با موضوع “استقرار یک حکومت قانونمدار بر پایه اعلامیه جهانی حقوق بشر در ایران”

0
139

گزارش سمینار سازمانهای جبهـه ملـی ایـران در خارج از کشور – شاخه اروپا

در این سمینار که در روز شنبه 19 آوریل ساعت 9:30 در خانه ایران شهر وین  آغاز به کار نمود، سخنرانان پس از پخش سرود ای ایران به سخنرانی پرداختند. لازم به ذکر است که علاوه بر اعضا و هواداران جبهه ملی در این شهر، فعالان سیاسی و حقوق بشری شهر وین نیز در جلسه حضور داشتند.

همزمانی برپایی این سمینار با فاجعه حمله وحشیانه نیروهای سپاه و اطلاعات به زندانیان سیاسی بند 350 اوین، تاکیدی بر ضرورت مبارزه همه جانبه با نقض حقوق بشر در ایران بود به نحوی که تاثیر بارز آن بر روی بحث ها و صحبت ها در سمینار بخوبی دیده می شد.

اولین سخنران سمینار آقای احمد رافت بود که در باره “اهمیت و نقش رسانه ها در نهادینه ساختن حقوق بشر در جامعه سخنانی ایراد کرد.

پس از طرح سوالات حاضران و پاسخ به آنها، دومین سخنران سمینار، آقای حمید صدر در باره “حقوق بشر و آگاهی اجتماعی” سخنرانی کردند.

پس از ایشان آقای امیر حسین فتوحی گزارش مبسوطی در باره فعالیت های دفتر تحکیم وحدت در زمینه فعالیت های حقوق بشری با عنوان “مبارزات دانشجوئی علیه نقض حقوق بشر در ایران ارائه نمودند.

آخرین سخنران سمینار آقای محمد کسائی زاده بود که سخنرانی خود را تحت عنوان حقوق بشر در ایران؛ بحران عمومی و ضرورت جلب مشارکت ملی ایراد نمودند.

شرکت فعال حضار در بحث ها نشان از این داشت که فعالان سیاسی و حقوق بشری بخصوص پس از وقایع فاجعه بار اخیر در زندانهای ایران و بند 350 اوین با حساسیت و مسئولیت پذیری بیشتری به مساله نقض فاحش حقوق بشر در ایران پرداخته و خواهان این هستند که با فعالیت مشترک در این زمینه، کارزار وسیع تری را تدارک ببینند.

در گفتگوهای این نشست پیشنهاداتی نیز در زمینه چگونگی همکاری فعالان  سیاسی و حقوق بشری ارائه گردید. به ویژه از طرف یکی از فعالان حقوق بشر ابراز امیدواری شد که عنوان برگزاری این سمینار، به تدریج در برنامه سیاسی کلیه گروههای سیاسی طرفدار دموکراسی و جدائی دین از حکومت منظور گردد.

سمینار ساعت 18:00 پایان یافت.

هیات اجرائی شاخه اروپائی سازمانهای جبهه ملی ایران در خارج از کشور

حمید صدر، محمد کسائی زاده ، امیرحسین فتوحی
4 اردیبهشت 1393 برابر 24 آوریل 2014
info@iranazad.info
http://www.iranazad.info/