گزارش تکان‌دهنده از دوپینگ در فوتبال آلمان..

0
176

گزارش‌های جنجالی از دوپینگ فوتبال آلمان در جام‌های جهانی قبل و بازی‌های المپیک ادعا می‌کند دولت آلمان با یک برنامه منظم دوپینگ، ورزشکاران خود را به میدان می‌فرستاد.

به گزارش ایسنا،  فوتبال آلمان پس از جنگ جهانی دوم دو بار در سال ۱۹۵۴ و درسال ۱۹۷۰ موفق شد، به شکلی عجیب در بازی جام‌جهانی به پیروزی برسد. یک بار در فینال ۱۹۵۴ مجارستان رویایی را در بازی که بعد‌ها به “معجزه برن” معروف شد، شکست داد. یک بار هم در جام جهانی 1970 بازی دو بر صفر باخته برابر انگلیس را توانست 3 بر 2 به سود خود پایان دهد. هر چند گزارش‌های جنجالی منتشر شده، ادعا می‌کنند بازیکنان فوتبال آلمان در این‌ سال‌ها دوپینگ می‌کردند و از طرف دولت حمایت می‌شدند.

به گزارش دیلی‌میل در جام‌جهانی 1970 در بازی برابر آلمان ابتدا با دو گل پیش افتاد، اما با تصمیم عجیب سرآلف رمزی، سرمربی وقت انگلیس در بیرون کشیدن بابی چارلتون برای استراحت، آلمان به بازی برگشت و با نتیجه‌ سه بر دو به پیروزی رسید.

article-0-1B293C1A000005DC-456_634x420

 شک و شبهه درباره دوپینگ بازیکنان آلمان از دهه 1950 شروع و تا دهه 1990 ادامه داشت. سال‌ها پیش دانشگاه همبولت برلین اعلام کرد، مالیات‌دهندگان آلمانی برنامه دوپینگ منظمی را در این کشور راه‌ا‌ندازی و از آن حمایت مالی کرده‌اند. اوضاع زمانی بدتر شد که ادعاها درباره دوپینگ بازیکنان آلمانی روز به روز بیشتر و بیشتر شد. در این گزارش‌ها ادعا شده بود، سه بازیکن تیم ملی آلمان در فینال 1966 که با شکست آلمان برابر انگلیس همراه شد، مواد غیرمجاز مصرف کرده‌اند.

پس از جام‌جهانی 1996 دکتر میهایلو، پزشک رسمی فیفا به فدراسیون فوتبال آلمان نامه نوشت و اعلام کرد که در آزمایش سه تن از بازیکنان این کشور ماده ممنوعه “افدرین” یافت شده است. هر چند این گمانه‌زنی‌ها در سایه گل جنجالی سر جف هورست قرار گرفت. فیفا سال گذشته گفته بود اطلاعی از این نامه ندارد.

جوزف کهل
جوزف کهل

این گزارش جنجالی در ادامه ادعا می‌کند که در فینال جام‌جهانی 1954 که آلمان توانست تیم قدرتمند و مهار نشدنی مجارستان را در فینال با نتیجه‌ سه بر دو شکست دهد، از ماده ممنوعه استفاده کرده است که دانشمندان نازی برای قوی کردن قدرت بدنی سربازان خود استفاده می‌کرده‌اند. هنوز میزان مصرف این دوپینگ‌ها مشخص نشده است اما به نقل از این گزارش جنجالی دکتر جوزف کهل که سال 2000 درگذشت، نقش اصلی را در دوپینگ بازیکنان آلمانی داشته است.

بیرگیت درسل
بیرگیت درسل

این برنامه دوپینگ دولتی که از طرف دولت وقت آلمان حمایت می‌شد، حتی به قیمت از دست دادن جان یک ورزشکار هم همراه بود. بیرگیت درسل، ورزشکار ماده هفتگانه در سال 1987 در سن 26 سالگی درگذشت. کالبد شکافی بدن او نشان داد 101 اثر دارویی در بدن او وجود دارد که منجر به مرگ شده است.

یکی از مسئولان فوتبال آلمان در اظهارنظر جنجالی در سال 1990 گفته بود مربیان به او گفته‌اند که اگر بازیکنان تیم‌شان دوپینگ نکنند، نمی‌توانند موفق شوند.

فدراسیون ورزشکاران المپیکی آلمان (DOSB) و انستیتو علوم ورزشی این کشور در سال 2008 مسئول بررسی این ادعاها شدند. توماس بک روز گذشته گفت: امروز روز خوبی برای مقابله با دوپینگ بود. اکنون وظیفه ما بررسی این اتفاقات و ارائه راهکار درباره مقابله با دوپینگ است. مطمئن هستم می‌توانیم به دانش کامل درباره دوپینگ در گذشته و آینده برسیم.