گزارش تازه آژانس : ایران به “ابهامات” اتمی پاسخ نداده

0
129

 آژانس بین المللی انرژی اتمی در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد ایران به پرسشهای مطرح شده از سوی آژانس در خصوص برنامه هسته ای، به ویژه احتمال وجود ابعاد نظامی در برنامه هسته ای خود، در مهلت مقرر پاسخ نداده است.

همزمان با دور تازه مذاکرات دوجانبه میان ایران و ایالات متحده آمریکا بر سر برنامه هسته ای ایران و در آستانه دور تازه مذاکرات اتمی با کشورهای گروه 5+1، آژانس بین المللی انرژی اتمی در تازه ترین گزارش خود که روز جمعه (5 سپتامبر) منتشر نمود، تاکید کرد: جمهوری اسلامی به پرسشهای آژانس به منظور ایجاد شفافیت در ماهیت فعالیتها و تحقیقات انجام شده در راستای برنامه هسته ای خود پاسخ نداده است.

در گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی که مقر آن در وین است، تاکید شده است: پرسشهای مطرح شده از سوی آژانس در خصوص شفاف سازی ماهیت برنامه هسته ای این کشور در راستای اتخاذ تصمیمات نهائی به منظور دستیابی به توافق جامع هسته ای بسیار تعیین کننده بوده است.

قرار است دور بعدی مذاکرات میان ایران و کشورهای قدرتمند گروه 5+1 در روز 18 سپتامبر / 27 شهریور و در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در بیانیه آژانس بین المللی انرژی اتمی آمده است: پس از توافق بر سر تمدید مهلت مذاکرات هسته ای، مقرر شد ایران تا پایان روز 25 اوت/ 3 شهریور، به 5 مورد ابهام در خصوص برنامه هسته ای خود پاسخ دهد.

آژانس بین المللی انرژی اتمی در عین حال متذکر می شود: ایران تاکید کرده بود تا روز دوم سپتامبر/ یازده شهریور به 2 مورد پاسخ می دهد اما به وعده خود عمل نکرده است.

آژانس تاکید می کند: ایران همچنان به فعالیتهای خود در تاسیسات پارچین ادامه می دهد.

آژانس بین المللی انرژی اتمی بارها ایران را به انجام فعالیتهای نظامی هسته ای در تاسیسات پارچین متهم نموده است.