گزارش برنامه نود؛ دژآگه بهترین هافبک چپ ایران شد

0
171

در شب رونمایی از فیلم شکست سنگین پرسپولیس در بوشهر و گفتگوی جالب با دروازه‌بان پیشین تیم ملی فوتبال استرالیا، اشکان دژآگه به عنوان بهترین هافبک چپ فوتبال ایران بعد از انقلاب انتخاب شد.

به گزارش برنامه نود؛  این هفته با نظرسنجی بهترین هافبک چپ فوتبال ایران بعد از انقلاب آغاز شد که هفت گزینه سیدمهدی ابطحی، احسان حاج صفی، حمید درخشان، اشکان دژاگه، سیروس دین محمدی، ابراهیم قاسمپور علیرضا نیکبخت برای این نظرسنجی در نظر گرفته شده بود.

مدافع نفت باید اخراج می‌شد
محمد فنایی کارشناس داوری برنامه این هفته بود. وی پس از پخش دیدار سپاهان با ذوب آهن و استقلال با نفت در جام حذفی، تاکید کرد که کارت زرد اول یعقوب کریمی در دیدار با نفت، درست نبوده است. وی همچنین اعلام کرد، دو بار روی پیام صادقیان خطا صورت گرفت که داوراین خطاها را اعلام نکرد. صادقیان بعد از بازی گفته بود اگر کارشناسان داوری تصمیم داور را تایید کنند، از فوتبال خداحافظی می‌کند!

فنایی تصمیم داور در اعلام پنالتی پرسپولیس در دیدار با نفت را درست دانست و تاکید کرد که مدافع نفت باید به خاطر این خطا اخراج می‌شد.

تماس با تلفن کارشناس برنامه!
فنایی در حالی در استودیو حضور یافته بود که فراموش کرده بود تلفن همراهش را خاموش کند! به همین دلیل تلفن او بعد از کارشناسی دیدار نفت با استقلال زنگ خورد تا فنایی ضمن عذرخواهی بگوید برای اولین بار فراموش کرده تلفنش را خاموش کند.

رونمایی از پنج تایی شدن پرسپولیس و کاشف تپه‌های داوودیه!
در بخش تقویم نود، تصاویری از دیدار پرسپولیس با ایرانجوان بوشهر در جام بین المللی بسیج در سال ۱۳۷۴ پخش شد. پرسپولیس در این مسابقه در عین ناباوری پنج گل از میزبانش دریافت کرد. همچنین در این بخش، با ولی الله صالح‌نیا مربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران گفتگویی صورت گرفت؛ مربی‌ای که از وی به عنوان کاشف تپه‌های داوودیه یاد شد و این تپه‌ها، سالیان سال به عنوان اصلی‌ترین پایگاه بدنسازی تیم‌های فوتبال استفاده می‌شد.

گزارش متفاوت از حماسه ۸ آذر و همدردی ویرا با مردم استرالیا
در برنامه این هفته نود و به مناسبت حماسه هشتم آذر و صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی ۱۹۹۸، گزارش متفاوتی از دیدار برگشت ایران و استرالیا پخش شد. در این گزارش نشان داده شد که استرالیایی‌ها برای صعود تیم ملی کشورشان به جام جهانی  همه کار کردند. یک مصاحبه از خداداد عزیزی هم که در پایان این مسابقه با تلویزیون استرالیا انجام شده بود، پخش شد. «ویرا» سرمربی وقت تیم ملی ایران هم در پایان این مسابقه با تلویزیون استرالیا مصاحبه‌ای را انجام داد که در این مصاحبه، با مردم استرالیا به خاطر عدم صعود به جام جهانی همدردی کرد.

«کارگر پرسپولیس» در نود
میهمان حضوری برنامه این هفته نود کمال کامیابی نیا هافبک پرسپولیس بود. وی گفت: من ۲۶ سال دارم و دیر به تیم ملی رسیدم. در پستی که من بازی می‌کنم، سخت می‌شود به چشم آمد و دیده شد ولی خوشبختانه امسال تیم خوبی را انتخاب کردم (پرسپولیس) و به تیم ملی هم رسیدم.

وی با بیان اینکه الگویش از نظر اخلاقی کریم باقری است، گفت: وقتی کریم باقری با ما تمرین می کند، لذت می‌بریم. او سرحال است و اضافه وزن هم ندارد. یکبار سر تمرین آقا کریم یک شوت زیبا زد که توپ به کنج دروازه رفت و برانکو ایوانکوویچ همانجا تمرین را تعطیل کرد! (با خنده)

کامیابی نیا با اشاره به اینکه تیم و بازیکن مورد علاقه‌اش آث میلان و «گتوزو» بوده‌ است، یادآور شد: وقتی در شهرداری تبریز بودم، ووریا غفوری اسم مرا در تلفن همراهش «کمال گتوزو» ذخیره کرده بود!

وی همچنین به شوخی گفت: پُست بازی ما زیاد دیده نمی‌شود و من در واقع کارگر پرسپولیس هستم.

روایت مارک بوسنیچ از صعود ایران به  جام جهانی فرانسه
سورپرایز این هفته برنامه نود، مصاحبه عادل فردوسی پور با «مارک بوسنیچ» دروازه بان پیشین تیم ملی استرالیا بود. بوسنیچ در این باره گفت: ما ایران را دست کم نگرفته بودیم. در بازی برگشت و در ۲۰ دقیقه آخر منتظر صعود استرالیا و شادی بودیم ولی ایران ثابت کرد که فوتبال بازی ۹۰ دقیقه‌ای است.

دروازه‌بان پیشین تیم استرالیا درباره حضور جیمی جامپ در بازی ایران با استرالیا و تاثیر آن در نتیجه مسابقه، تاکید کرد: من با شما موافق نیستم. آن یک اتفاق خیلی بد بود که رخ داد ولی این وقفه برای هر دو تیم بود. ما خیلی تا آن موقع انرژی گذاشته بودیم و سخت تلاش کرده بودیم. اصلا به حضور جیمی جامپ به عنوان یک بهانه برای تغییر نتیجه نگاه نمی کنیم. دلیل اصلی نتیجه تساوی، روحیه جنگجویانه بازیکنان ایران بود.

بوسنیچ در خصوص اینکه آیا عملکردش در گل دوم ایران نمی توانست بهتر باشد؟ گفت: حواس من به دروازه بود. بازیکن ایران (خداداد عزیزی) هم جایی را هدف گرفته بود که غیر ممکن بود توپ را بتوانم بگیرم.

وی درباره اینکه یکی از حسرتهایش حضور در جام جهانی است، تصریح کرد: بله دقیقا همینطور است. خیلی خوش شانس بودم که با وجود بازی نکردن در جام جهانی، توانستم در منچستریونایتد بازی کنم. ما در پرتغال یک مسابقه داشتیم که آن بازی را بردیم و بعد از آن به منچستر رفتم.

دژآگه، بهترین هافبک چپ فوتبال ایران شد
در پایان برنامه، حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزارنفر در نظرسنجی انتخاب بهترین هافبک چپ فوتبال ایران شرکت کردند که ۳۵ درصد مخاطبان نود، اشکان دژآگه را برای این عنوان انتخاب کردند.