گزارشی از وضعیت و شرایط غیر انسانی در زندان مرکزی زابل

0
129

بنابه گزارشات رسیده چکیدن آب از سقف و جاری شدن آن به درون سلولها ، خیس شدن رختخواب و لباسهای زندانیان و نبود وسایل گرم کننده، زندانیان را در شرایط سخت و زجر آوری قرار داده است.

درطی چند روز گذشته بارندگیهای شدید در زابل باعث جاری شدن آب به درون سلول زندانیان و خیس شدن رختخواب و لباسهای آنها شده است  وعدم امکانات  گرم کننده شرایط را بر زندانیان غیر قابل تحمل نموده است.زندانیان امکان استراحت ندارند و هر اعتراضی نسبت به این شرایط منجر به انتقال آنها به سلولهای انفرادی قرنطینه شده و شکنجه های وحشیانه زندانیان را به همراه دارد.

زندانبانان، زندانیانی را که به این شرایط اعتراض می کنند  ابتدا عریان می کنند و بدن آنها را با آب سرد خیس می کنند و سپس آنها را به ستونی می بندند و با ضربات لگد و مشت و کابل زندانیان بی دفاع را برای مدت طولانی تحت شکنجه های وحشیانه قرار می دهند.

از جمله زندانیانی که در پی اعتراض به این شرایط به بند قرنطینه منتقل شده اند و تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار دارند می توان  حسن پیری ۲۷ ساله و حسین … را نام برد.

از طرفی دیگر شکنجه های طاقت فرسا و غیر انسانی  منجر به از دست دادن تعادل روحی تعدادی از زندانیان جوان شده است. این زندانیان در سلول به حال خود رها شده اند و با تجویز دوز بالایی  از متادون آنها را معتاد نموده اند. اسامی تعدادی از زندانیانی که در اثر شکنجه های وحشیانه  تعادل روحی خود را از دست داده اند عبارتند از: علی سنسولی ۲۶ ساله، احمد میر احمد و حسین لک زهی که در اثر شکنجه های وحشیانه دست وی شکسته شده است و بدون درمان به حال خود رها شده است و همچنین احمد جهان تیغ .

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان از فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران؛ اسامی تعدادی از شکنجه گرانی که زندانیان بی دفاع را تنها به خاطر اعتراض به شرایط غیر انسانی به سلولهای انفرادی منتقل می کنند و آنها را تحت شکنجه های وحشیانه قرار می دهند ،به قرار زیر می باشد: مهودی رئیس زندان که خود شخصا  زندانیان را شکنجه می کند و یا به افراد زیر دست خود  دستور می دهد تا اعمال ضدبشری را علیه زندانیان بکار ببرند،رضایی رئیس حفاظت زندان، رضا آذر پا معاون مدیر داخله، این جنایتکار علیه بشریت جنون شکنجه علیه  زندانیان را دارد ، علی سرکرجی ازماموران گارد ویژه  زندان،حسن پودینه از ماموران گارد ویژه زندان، محمد رهداد از ماموران گارد ویژه زندان، مصطفی شهرکی از ماموران گارد ویژه زندان.