گروه “جیش العدل” مرزبانان ایرانی را آزاد کرد

0
196

به گزارش خبرنامه ملّی ایرانیان،”عبدالرئوف ریگی” یک عضو جیش العدل در گفتگو با شبکه العربیه از طریق اسکایپ بیان داشت مرزبانان ایرانی آزاد شده اند.

 ریگی اظهار داشت: جیش العدل بعد از دیدار با گروهی از علمای اهل سنت و روسای برخی قبایل بلوچ مرزبانان ایرانی را آزاد کرد. ما بعد از دیدار با این افراد مرزبانان ایرانی را در یک منطقه مرزی در شرق ایران آزاد کردیم.

 این گروه همچنین با انتشار اطلاعیه ای در صفحه فیس بوک خود موسوم به “شبکه عدل” از آزادی مرزبانان ایرانی در راستای آنچه نشان دادن حسن نیت و انسان دوستی نامیده، خبر داد.

در ادامه اطلاعیه گروه جیش العدل آمده است: “این تصمیم خالصتا در پاسخ به مطالبه علمای اهلسنت و در راستای نشان دادن حسن نیت و انسان دوستی اتخاذ گردید تا نظام حاکم هم در راستای آزادی زندانیان اهلسنت گام بردارد و در غیر این صورت بر مشکلات و مسائل منطقه افزوده خواهد شد و این آخرین اقدام در نوعش نخواهد بود”.

 جیش العدل در این اطلاعیه به تعداد گروگانها اشاره ای نکرده است اما با توجه به اینکه این گروه پیشتر اعلام کرده بود که یکی از گروگانها را به نام جمشید دانایی فرد اعدام کرده است، احتمالا تعداد گروگانهای آازد شده 4 نفر هستند.

 ۵ مرزبان ایرانی ۱۹ بهمن ۹۲ در منطقه مرزی توسط گروه جیش العدل ربوده شدند. پس از آن جیش العدل از اعدام یکی از مرزبانان خبر داد.

به گزارش خبرنامه ملّی ایرانیان؛ در این رابطه، استاندار سیستان و بلوچستان درباره ادعای جیش‌العدل مبنی بر آزاد کردن مرزبانان ربوده شده گفت: وقتی سربازان را به آغوش ایران برسانیم، به باور آزادی آنها می‌رسیم.

 علی اوسط هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ما زمانی می‌توانیم به باور آزادی سربازان برسیم که آنها را به آغوش ایران برسانیم.

هاشمی در پاسخ به این سوال که چقدر این ادعا می‌تواند درست باشد؟ اظهار کرد: ما امیدواریم به اینکه تلاش‌های صورت گرفته خبر خوشحال‌کننده‌ای را برای مردم ایران به ارمغان بیاورد.