گروه‌‎بندی نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا

0
461

مراسم قرعه‌کشی فصل جدید رقابت‌های فوتبال لیگ قهرمانان آسیا با حضور نمایندگان چهار تیم ایرانی در کوالالامپور برگزار شد و تیم‌های کشورمان همگروه‌های خود را شناختند.

 کنفدراسیون فوتبال آسیا طی روزهای دوشنبه و سه شنبه ضمن برگزاری کارگاه های آموزشی و اعلام قوانین فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۱۷ قرعه کشی این مسابقات را هم در دستور کار قرار داد. این مراسم از صبح روز سه شنبه با حضور نمایندگان چهار تیم ایرانی در مقر این کنفدراسیون در شهر کوالالامپور مالزی برگزار شد.

در بین چهار تیم ایرانی که البته استقلال باید در پلی آف حضور پیدا کند، قرعه ذوب آهن اصفهان نسبت به دو تیم دیگر سخت تر است.

به گزارش مهر؛ گزارش کامل این مراسم را در زیر می خوانید:

* خوشآمدگویی به نمایندگان تیم ها
این مراسم با خوشآمدگویی مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا به نمایندگان تیم ها شروع شد و پس از آن کلیپی از رقابت های فصل گذشته و اتفاقاتی که طی آن مسابقات رخ داده بود به نمایش درآمد. رئیس کمیته برگزاری مسابقات نیز گزارشی از فصل گذشته ارائه کرد.

* تشریح تغییر قوانین
در بخش بعدی تغییراتی که در ساختار برگزاری مسابقات فصل ۲۰۱۷ نست به ادوار گذشته رخ داده برای حاضرین تشریح شد. در این گزارش همچنین به تعداد بازدیدکنندگان مسابقات در فضای مجازی، وب سایت ها و رسانه های دیگر اشاره شد و ساختار کمیته ها نیز تشریح شد.

* چرا عراق حذف شد؟
یکی از مواردی که در این نشست به آن پرداخته شد دلیل حذف نماینده عراق از حضور در لیگ قهرمانان آسیا بود که عنوان شد به خاطر دریافت نکردن مجوز فوتبال حرفه ای و اینکه این کشور نمی تواند میزبان تیم های دیگر باشد چنین مجوزی به فوتبال عراق داده نشده است. این درحالی بود که نماینده عراق قهرمان کاپ آسیا شده بود و طبق قوانین باید در لیگ قهرمانان حضور پیدا می کرد.

* افزایش جایزه تیم برنده
یکی از مهمترین مواردی که در این نشست اعلام شد افزایش پاداش دلاری تیم برنده در مسابقات فصل آینده بود که از ۴۰ هزار دلار به ۵۰ هزار دلار افزایش یافت و در فصل آینده تیمی که برنده شود ۱۰ هزار دلار بیشتر از فصل قبل دریافت خواهد کرد. این درحالی است که پاداش تساوی از ۲۰ هزار دلار به ۱۰ هزار دلار کاهش یافت.

* استقلال به السد خورد
در مرحله پلی آف این رقابت ها تیم فوتبال استقلال که به طور غیرمستقیم در این مسابقات حضور خواهد یافت باید به مصاف السد برود. استقلال تهران در صورت موفقیت در بازی پلی آف برابر السد قطر با تیم‌های الاهلی امارات، لوکوموتیو ازبکستان و التعاون عربستان همگروه خواهد شد.

* گروه‌بندی غرب آسیا به شرح زیر است:

گروه A: الاهلی امارات، لوکوموتیو ازبکستان، التعاون عربستان، برنده دیدار استقلال و السد قطر

گروه B: الجزیره امارات – استقلال خوزستان ایران-  برنده پلی آف ۲ ( الفاتح عربستان با برنده نسف‌قارشی ازبکستان و الحد عمان)- لخویای قطر

گروه C: الاهلی عربستان- ذوب ‌آهن ایران – العین امارات – برنده پلی‌آف ۴( برنده الجیش قطر و بنیادکار ازبکستان)

گروه D: الریان قطر- الهلال عربستان- پرسپولیس ایران –  برنده پلی ‌آف یک ( برنده الوحده امارات و الوحدات اردن با البنگالورو از هند )

* گروه‌بندی شرق آسیا به شرح زیر است:

گروه E: کاشیما آنتلرز ژاپن- مونگ تونگ یونایتد تایلند- برنده پلی ‌آف بین چین و استرالیا و فلیپین و سنگاپور- برنده پلی‌آف بین کره و هنگ کنگ و ویتنام

گروه F: اف س سئول کره جنوبی- تیم دوم از باشگاه ژاپن- وسترن استرالیا- برنده پلی آف ۳

گروه G: گوانگژو چین- سامسونگ کره جنوبی- تیم سوم از باشگاه ژاپن- وسترن هنگ کنگ

گروه H: آدلاید استرالیا- یانگ سوی چین- چونبوک کره جنوبی – برنده پلی‌آف ۲