گروهی از پناهجویان ایرانی به جزایر یونان رسیدند؛ کشف ۴۰ جسد در مدیترانه

0
634

در حالی که بحران مهاجرت‌های غیرقانونی در اروپا روز به روز وخیم‌تر می‌شود، خبرگزاری رویترز با چاپ عکس‌هایی از رسیدن گروهی از پناهجویان ایرانی با قایق از ترکیه به جزایر یونان خبر داده است. طی روزهای اخیر صدها مهاجر دیگر از کشورهایی چون سوریه و افغانستان به جزایر یونان رسیدند که در وضعیت بحرانی به سر می‌برند.
همچنین امروز خبرگزاری رویترز از رم گزارش داده که دست‌کم جسد چهل پناهجو که قصد عبور از مدیترانه برای رسیدن به ایتالیا را داشتند، در انبار یک قایق پیدا شد. این خبرگزاری اضافه کرده که به احتمال زیاد این افراد در آبهای دریا خفه شده‌اند.

نیروی دریایی ایتالیا با تأیید این اطلاعات از ارائه جزییات بیشتر خودداری کرده است.

اما خبرگزاری فرانسه به نقل از یک خبرنگار شبکه تلویزیونی ایتالیا نوشت که عملیات نجات این قایق ساعت هفت بامداد امروز به وقت محلی آغاز شد و یک هلی کوپتر نیروی دریایی ایتالیا این قایق را در 39 کیلومتری سواحل لیبی و در جنوب یکی از جزایر ایتالیا پیدا کرد.

بر اساس این گزارش، قایق که در حال غرق شدن بود، 300 پناهجو را با خود حمل می‌کرد.

دیروز جمعه، اتحادیه اروپا وعده داد که به یونان که در بدترین وضعیت از نظر پناهجویان پس از جنگ جهانی دوم به سر می‌برد، کمک مالی کند.

قرار است که تا پنج روز آینده، 30 میلیون یورو به آتن پرداخت شود.

بر اساس آمار ارائه شده از سوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، در ماه گذشته میلادی (ژوئیه) تعداد پناهجویان در جزایر یونان به 50 هزار نفر رسید. این تعداد در ماه ژانویه، یعنی حدود شش ماه پیش، 1700 نفر بود.